NEEN tegen de bouw van varkensslachterij De Lokery in Westerlo

Christel

#126 Re: LEES de petite eerst !!! Teken als je akkoord bent met de STANDPUNTEN

2014-12-09 22:24

#43: Stefan Belmans - LEES de petite eerst !!! Teken als je akkoord bent met de STANDPUNTEN 

 Ik begrijp je standpunt. En ik begrijp ook de standpunten van de omwonenden. Feit is, dat er weeral een slachterij bijkomt, waar de dieren op de meeste gruwelijke wijzen worden afgemaakt. En kom aub niet af dat ze dat op een menselijke manier doen hé. 

Dus al de handtekeningen die er buiten de omgeving opstaan, komen van mensen die radicaal tegen dit soort bedrijven zijn. Vlees zal er altijd geconsumeerd worden. Dat is ook een feit. Maar het zou moeten stoppen om op zulke grootschalige manier dieren te kweken. En dit om de meerderheid door te sassen naar het buitenland. Waarom is dat nodig? Elk land in Europa en ver daarbuiten heeft wel ergens een varkensboer zitten. 

Dat ze dus hun eigen vlees in eigen land verkopen. En stoppen met massaproducties voor het buitenland. Dan zouden er al zeker niet zoveel dieren moeten gekweekt worden in eigen land. En werkt dit ook nog eens in het voordeel van ons milieu.


Gast

#127

2015-03-31 13:01

Omdat ik vind dat er geen slachthuizen moeten bij komen maar juist weg moeten!! #Goveggie!!

Gast

#128

2015-03-31 13:06

Tegen het mishandelen van dieren, of het eten vn lijken.

Gast

#129

2015-03-31 14:25

er is al meer dan genoeg dierenleed en industriële voedselproductie. De negatieve gevolgen voor dier en milieu van de groeiende vleesindustrie is al meermaals aangetoond. Wordt verstandig : eet minder of geen vlees !

Gast

#130

2015-03-31 15:15

ik haat vlees

Gast

#131 Re: Re:

2015-03-31 22:00

#88: pistoleke - Re:  

 Absoluut geen onnozele opmerking maar gewoonweg de realiteit onder ogen gezien. 


Gast

#132

2015-03-31 22:13

Ik kan leven met het idee dat ze in de prehistorie dieren slachtten, omdat ze de kennis niet hadden om aan landbouw te doen. Maar dat er in de 21ste eeuw nog steeds zovele mensen zijn die niet begrijpen dat dit nu duidelijk overbodig is, doet pijn. Waarom varkens/koeien/.. pijn doen maar wel een hond hebben? Waarom verdienen de andere dieren een slecht leven? Telkens er een vrachtwagen vol lieve snoetjes van varkens voorbij komt, breekt mijn hart. Ze kijken je aan met oogjes die vragen om gered te worden en hoe graag ik dit ook zou doen, het gaat niet. Omdat de mens niet wilt veranderen, 'traditie' is hier een woord dat vaak opduikt. VERBREEK TRADITIE! Denk aan milieu, dierenwelzijn en eigen gezondheid. Go vegan! 


Gast

#133

2015-04-01 20:24

genoeg dierenleed in de wereld, stop met vlees eten
dit is beter voor je gezondheid, beter voor het milieu en 10000 keer beter voor de dieren.

Gast

#134

2015-04-24 19:20

Er is al genoeg dierenleed op de wereld, daarvoor zijn de dieren niet op de wereldgezet ze hebben ook recht op een gelukkig leven, zonder pijn

Gast

#135

2015-09-21 07:53

industriële landbouw overproductie zal het probleem van de boeren niet oplossen, wel integendeel.