NEEN tegen de bouw van varkensslachterij De Lokery in Westerlo


Gast

#26

2014-09-06 07:51

Laat dieren gerust! Vegetarisme is de oplossing voor je gezondheid, het milieu en het dierenwelzijn. Elk dier heeft recht op leven en op niet lijden.

Gast

#27

2014-09-06 07:52

Wat een gruwelijk barbaars idee!
We zijn 2014, er zijn nu tal v andere, gezondere manieren om proteïnen in uw voeding te bekomen zonder weerloze, onschuldige dieren te vermoorden.
Mad Pike

#28 Re:

2014-09-06 08:02

#2: RUS -  

 Daar ben ik het helemaal mee eens.

Wat alleen al bekend is van de horrors van deze barbaarse industrie wat overigens verdacht veel op de holocaust van WWII lijkt, is immoreel.

Daar komt nog eens bij dat miljarden liters water, hectares land, en de gasuitstoot van Mega stallen ons de das om zou doen, al zou iedere auto en raffinaderij vandaag stoppen.

1 quarter pounder verspilt zoveel water dat je er maanden van kan douchen.

Het lijst is eindeloos en ik ben volstrekt van mening dat deze industrie des doods de oorzaak is van het onvermijdelijk uitsterven der mensheid.

#GoVegan and save our species from extinction!

Want de wereld draait gewoon door, en de natuur zal altijd een oplossing vinden tegen het probleem MENS!

 Kijk naar de film/documentaire Earthlings, and their new Cowspiracy!

#Peace #Compassion #Love


Gast

#29

2014-09-06 08:14

Dieren zijn geen dingen.......Zij verdienen ook een goed leven. Daarbij varkens zijn intelligente dieren met veel gevoel, laat deze dieren in hun waarde. Respect voor al wat leeft! !!!!!

Gast

#30 Re:

2014-09-06 08:20

#1: -  

 volledig akkoord


Gast

#31

2014-09-06 08:22

Super petitie, dit slachthuis mag niet geopend worden zowel voor de dieren (varkens) als zowel voor de burgers.. een schande

Gast

#32 Re:

2014-09-06 08:28

#25: -  

 Dat is toch sarcastisch bedoeld hoop ik?


Gast

#33

2014-09-06 08:43

Veel te dicht tegen de woonkern van Oevel!!!!

Gast

#34

2014-09-06 09:10

VARKENTJES MOETEN OP WEIDEN NOOIT MEER IN STALLEN

Gast

#35

2014-09-06 09:30

Omdat er al meer dan genoeg ongezonde bedrijven in de buurt staan.

Gast

#36

2014-09-06 10:04

Er worden al genoeg dieren geslacht en een overdosis aan dierenleed ......ik dacht dat mensen moesten minderen met vleesconsumptie? Was het ook niet beter voor het milieu?

Gast

#37

2014-09-06 11:13

Heel goede actie. Voor mijn werk ben ik tien jaar geleden vaak bij Bens en andere slachthuizen in de buurt geweest. Als je al geen vegetariër was dan wordt je het van zelf. Twee dagen na mijn bezoek rook mijn huid nog naar dode dieren.

Gast

#38

2014-09-06 13:10

Varken horen in een natuurlijke omgeving. In stro en modder en te genieten !

Gast

#39

2014-09-06 13:34

er is al genoeg dierengruwel en dit maakt het nog maar erger. waar gaat het in hemelsnaam naar toe ... we leven in een vreselijke en triestige wereld

Gast

#40

2014-09-06 13:47

Toestemming geven aan de bouw van deze megastal is toestemming geven aan mega VEEL DIERENLEED. Dat smaakt vies....

Gast

#41

2014-09-06 14:40

Wanneer is het nu eens genoeg met al dat dierenleed?! Wanneer gaat de mensheid zich nu eens schamen i.p.v. alleen maar aan zoveel mogelijk winst maken te denken?!! Nee, nee en nog eens nee!!!

Gast

#42

2014-09-06 16:31

ik teken alleen omdat het te kort bij de woonkern is, vegan of vegie, tis een levenswijze waar ik nie bij hoor. ik heb graag mijn stukje vlees, slachthuizen horen er nu eenmaal bij. maar indeed te kort bij de woonkern.

en voor je mij begint te bestempellen met beul enzo ik ben van boerenafkomst, ik heb van kindsbeen af geleerd om vee (varkens, runderen, kippen, konijnen en ga zo maar door) te beschouwen als eten en niet als een lief diertje sorry

Stefan Belmans
Gast

#43 LEES de petite eerst !!! Teken als je akkoord bent met de STANDPUNTEN

2014-09-06 17:28

aan alle posters hierboven.... 

ik ben niet voor en niet tegen, laat dat duidelijk zijn, maar ik heb wel bedenkingen bij de commentaar hierboven en wellicht een groot deel ondertekenaars.

Ik vind mezelf een gebalanceerd eter... dat wil zeggen dat ik af en toe vlees eet, maar even goed frequent vegetarisch en ja, zelfs af en toe insecten op mijn menu zet...

Ik wil geen oordeel vellen over welke levenswijze dan ook, dat mag ieder voor zich uitmaken. Wat ik wel weet is dat je eigen mening als de enige juiste opdringen aan anderen, dingen uitlokt die we momenteel overal op de wereld zien gebeuren

De initiatiefnemers van petitie zijn tegen de geur-, geluids- en verkeershinder die De Lokery met zich meebrengt. PUNT 

Zij zijn dus niet (althans dat blijkt niet uit hun tekst) tegen het slachthuis an sich.
Ze zijn enkel bezorgd over hun levenskwaliteit... en daar heb ik het volste begrip voor.

Ten eerste: 95% van de commentaren hierboven zijn van mensen die tegen vleesconsumptie zijn... dat mag van mij.... maar daar gaat de petitie niet over. Zet dan een nieuwe petitie op.

Ten tweede: NIMBY syndroom: zolang de markt varkensvleen blijft vragen, zullen slachthuizen nodig blijven. Je kan daar tegen vechten en sensibiliseren, maar dat is een andere discussie.
Halen we de slachthuizen uit België weg, dan verhuizen die gewoon naar het buitenland.. dan krijg je nog meer verkeershinder door transport van varkens naar ginder en transport van varkensvlees terug.
Dan ben ik eerder voorstander van verwerking in eigen streek (land)
en als onze sensibilisering lukt en de vraag afneemt, dan zal een dergelijk groot slachthuis ook noodgedwongen gaan downsizen en neemt de lokale hinder af.

Er zal dus altijd iemand last hebben van welk bedrijf dan ook... Als een slachthuis zich nu zou vestigen IN een woonzone, ja OK.... da's not done. Maar we spreken hier over een industriegebied.

Als dit bedrijf (en bij uitbreiding elk ander bedrijf) zich daar niet meer mag vestigen, waar dan nog wel ? Toegegeven dit industriegebied bevind zich naast een woonkern... maar ligt er ook al heel lang.
Alle mensen die de laatste 10-20 jaar hier zijn komen wonen WISTEN dat ook. 
De gronden zijn dan mss wat goedkoper, maar je moet de consequenties van je keuze ook dragen.

Vergeet ook niet dat er directe werkgelegenheid gecreëerd wordt he... in eigen streek ! en nog een hoop indirecte jobs...in een tijd waarin vele bedrijven moeten sluiten en mensen hun inkomen bedreigd zien.

Tot slot... kritiek spuien is makkelijk, een petitie tekenen ook, maar persoonlijk vind ik dat deze petitie enkel de omwonenden aangaat. Ik geloof in de kracht van sociale media en zet me vaak af tegen onrecht.
Maar ik zie echt niet in wat de handtekening van iemand uit pakweg Westerlo, Grobbendonk of Kasterlee (random gekozen dorpen !) of nog verder weg hier betekenen. Die hebben niks te maken met de uitgangspunten van de petitie. Da's dus enkel de hoop vergroten en "gewicht" geven aan de zaak.

't is ook zo makkelijk om anoniem te blijven he... als je ergens voor wil opkomen, waarom dan niet openlijk


Gast

#44 Re: LEES de petite eerst !!! Teken als je akkoord bent met de STANDPUNTEN

2014-09-06 17:56

#43: Stefan Belmans - LEES de petite eerst !!! Teken als je akkoord bent met de STANDPUNTEN 

Beste,

Ik ben geboren en getogen in Oevel en ik denk dat jij dat niet bent...

Je hebt compleet gelijk wat betreft de vegetariërs (ondanks het feit dat ik dit zelf ben).. dat is een andere kwestie.

Maar wat betreft de goedkope gronden... klopt niet.. door de industrie zijn wij, Oevelenaren die graag in hun geboortedorp blijven wonen, verplicht de meerprijs te betalen want 'iedereen woont graag dicht bij zijn werk'.

Er staan hier al verschillende bedrijven die voor geluids- en geurhinder zorgen en al dat zware verkeer moeten we er maar bijnemen....

Als een bedrijf dat in Lokeren geen toestemming krijgt, uitwijkt naar Oevel en dan een infovergadering organiseert, 5 dagen vooraleer de laatste protesten binnen moeten zijn, dan stel ik en de rest van mijn dorpsgenoten daar vragen bij!!!


Gast

#45

2014-09-06 18:17

Goed initiatief. Wij willen geen vuil water, stinkende geur, nog meer druk verkeer,....

Gast

#46

2014-09-06 18:27

NEEN tegen de bouw van varkensslachterij De Lokery.
Geurhinder, vuil water, druk verkeer, ongedierte enz... Denken ze nog aan de levenskwaliteit van de Oevelnaren? Zo dicht bij een dorp.

Gast

#47

2014-09-06 18:46

Deze geur kunnen wij missen en te dicht bij bebouwde kom!!!

Gast

#48

2014-09-06 19:17

geurhinder * ongedierte * vervuiling van water enz...

Gast

#49

2014-09-06 19:18

Als inwoner van Westerlo hoop^ik dat de burgemeester en schepencollege oor heeft naar de belangen van zijn inwoners. Indien niet, zal ik bij de volgende verkiezingen weten welke richting ik moet uitgaan.

Gast

#50

2014-09-06 19:20

Dit bedrijf is veel te dicht bij de dorpskern.