drugs maakt meer kapot dan je lief is

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie drugs maakt meer kapot dan je lief is.

een moeder

#1 Sterkte

2014-06-25 02:44

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen, zelf heb ik een zoon van 36 al jaren zwaar verslaafd aan alles wat hij te pakken kan krijgen.
Ik weet echter zeker dat hem gedwongen op laten nemen averechts zou werken.. hulp wordt alleen aanvaard als de verslaafde geholpen WIL worden, en zover is het (nog) niet. Ik vind mijn zoon zelf griezelig agressief denken echter hij doet niemand kwaad. Nog niet..?

Hartverscheurend. Toch denk ik dat het goed is om zeer kritisch te kijken naar de reden van opname, alleen als iemand echt gevaarlijk is, overlast veroorzaakt en diverse mensen in hun omgeving dat bevestigen. Ook vrienden/vriendinnen, buren enz.

Alleen op het woord van de ouders afgaan is in het verleden maar wat vaak gebruikt om 'lastige' pubers weg te werken, daarom zijn die wetten er ook gekomen.. helaas was dat hard nodig. Een huisarts en een strenge (stief)vader of moeder konden je zo laten verdwijnen voor jaren.
Mensen die weg wilden werden platgespoten, dat mag nooit meer gebeuren.

Maar in jullie geval is het dus een duidelijke zaak.... vreselijk ik leef met jullie mee en hoop op een plekje waar ze goed zit en zelf ook wil zijn. Liefst vandaag nog... Hou moed, ik heb meer jongeren toch op zien krabbelen waarvan je het niet meer zou denken.

Een moeder die met jullie meeleeft.

Gast

#2 Re: Sterkte

2014-06-25 19:03

#1: een moeder - Sterkte

Dank je wel voor je lieve mail, mijn zus is al jaren verslaafd en is al haar drie de kinderen kwijt.(pleeggezin)

Zij leeft sinds feb/maart op straat, en is echt heel erg ziek.

Haar hart is er slecht aan toe, en ze hoort stemmen en zit in een zware psychose.

Ik snap ook dat je niet iedereen zomaar op kan laten nemen, daar ben ik me heel erg van bewust, maar waar het mij om gaat is dat mensen die zelf niet meer kunnen beslissen, omdat ze zo ziek zijn en een gevaar voor zichzelf zijn, vind ik het van wel.

Zij heeft afgelopen weekend in de cel gezeten, en heeft de cel onder gesmeerd met ontlasting, hier wist zij niets mee van toen ze vroegen waarom ze dit gedaan had.

Ze neemt haar medicijnen niet, en zit bij vreemde mensen in de tuin.

Ook staat ze te schreeuwen in het centrum, mensen zijn echt bang voor haar.

Ze doucht niet en loopt dagen met dezelfde kleding, ze zit in vuilnis.

Ik denk ook niet dat deze wet er door komt, maar dan heb ik er echt alles aan gedaan om haar te helpen.

Ik kan niets meer doen. Het enige wat ik nog kan hopen is op een wonder.

Nogmaals heel erg bedankt voor deze mail.

 

Groet Jolanda


Gast

#3 Re: Sterkte

2014-06-25 19:06

#1: een moeder - Sterkte

Ik wilde graag aan toe voegen, dat Politie, ribw de riethorst ( hulpverleners) jeugdzorg de cardioloog leger des hells zich allemaal zorgen maken.

Iedereen ziet haar steeds verder afglijden. Ze hebben een raport van ik denk wel een heel dik boek.

Alleen niemand doet wat, en niemand kan wat. Daarom mijn noodkreet.

Ik hoop dat je nu een beetje snapt waarom ik deze petitie aangemaakt heb.

 

Groet Jolanda


Gast

#4

2014-06-30 11:40

De machteloosheid vreselijk!

Gast

#5

2014-07-01 10:51

Iedereen die dit leest, graag een handtekening zetten.
Deze petitie gaat over mijn dochter.Elke ouder die een verslaafd kind heeft, weet hoeveel verdriet en pijn dit geeft.