Neen tegen besparingsmaatregelen in onderwijs en jeugdopvang Asse


Gast

#51 Re:

2014-06-25 10:40

#9: -

Dit vind ik een terechte opmerking!


Gast

#52 Re:

2014-06-25 10:41

#10: -

Opmerking: je betaalt pas opvang vanaf 15.30u. Voor jou is er dus geen probleem, maar toch bedankt voor de solidariteit.


Gast

#53 Re:

2014-06-25 10:43

#15: -

Absoluut groot gelijk! Helemaal verwoord zoals ik het zou doen!


Gast

#54 Re: Ongezien !!

2014-06-25 10:56

#42: Gast - Ongezien !!

De maximumfactuur lossen ze al jaren als volgt op: briefje in de boekentas met daarop "gelieve € 5 mee te geven voor...". En voilà, opgelost! Geen kat die het nog kan achterhalen, want werd niet gefactureerd hé.


Gast

#55

2014-06-25 11:44

voor mij persoonlijk veranderd de prijs van de avondopvang van 2,70€ naar 4,00€ (maar zogezegd maar een opslag van 10%) wat als alleenstaande mama al niet simpel is - maar erger vind ik nog het eenzijdig afschaffen van de warme maaltijden. ik kan op mijn werk warm eten en zou nu elke avond nog meer moeten lopen om ook mijn zoontje een warme maaltijd voor te schotelen die toch een beetje gezond is en dan moet hij ook nog op een redelijk uur gaan slapen . Het ergste van heel deze soap is dat alle beslissingen eenzijdig genomen worden en dat niemand hier ook maar iets van inbreng heeft in dit dossier - de mening van alle betrokkenen (ouders, scholen en zelfs de kinderen) is niet belangrijk - alleen de centen van deze mensen zijn belangrijk !!

Gast

#56

2014-06-25 19:00

op onderwijs bespaar je niet!

Gast

#57

2014-06-25 21:23

HOE MOETEN WE DAN BESPAREN? Verkoop sporthal Molenbos. Er is voldoende sportinfrastructuur in de gemeente en dat moet heel wat opbrengen met die ligging aan de ring.

Gast

#58

2014-06-26 03:31

Beste,

Afstappen van het plan, geen enkele ouder kan om 15 u stoppen met werken en alles gaat duurder worden voor opvang alsook mensen die hun job verliezen.
Dit kan niet.
Respect vd kinderen en hun werkende ouders aub.
Bedankt!
ontevreden ouder

#59 Re:

2014-06-26 07:46

#7: gast -  

 Ik ook. Mijn kinderen gaan vroeg slapen (rond 7.30 liggen ze al in bed). Ik kom rond 18.10 thuis. hoe moet ik hen een bad geven + warme (liefst verse) maaltijd koken en voorschotelen op anderhalf uur tijd. wetende dat ze moe zijn (en ik meestal ook).

 Persoonlijk zou ik zelfs liever iets meer betalen voor die maatlijden, als dat het probleem is. Maar dan kunnen mensen met een lager inkomen dit weer niet betalen en dat is ook zeker niet de bedoeling. Waarom kan er voor de warme maaltijden (en eigenlijk ook voor naschoolse opvang) niet gebruik gemaakt worden van een gelijkaardig systeem als het IKG systeem van Kind en Gezin waarbij de kost afhangt van de inkomens van het gezin?

Ik heb bovendien gehoord dat de gemeente een aantal jaar geleden heeft moeten investeren in materiaal voor die warme maaltijden. hoe zit het daar nu mee? zit dat mee in hun besparing? zijn deze machines al afgeschreven?

dit belast de hardwerkende ouders weer. en je leest in de kranten dat er zo veel mensen in burn out zitten in vlaanderen (of thuis zitten op ziekteverlof). dat verwondert mij niet als je de mensen zo uitput. het wordt ons gewoon onmogelijk gemaakt om een voltijdse job te combineren met familieleven op een gezonde en duurzame manier. spijtig


Gast

#60

2014-06-26 07:59

We betalen al zoveel belastingen en dan nog de ouders opschepen met de extra kosten van deze opvang. Dit is echt al te belachelijk.

Gast

#61

2014-06-26 09:58

De besparingsmaatregelen moeten absoluut gecompenseerd worden met degelijke huiswerkbegeleiding op school, zodat de kinderen tenminste al die uren in de opvang nuttig kunnen besteden.

Gast

#62

2014-06-26 10:00

Op zijn minst degelijk hulp bij huiswerk is wenselijk tijdens de opvang!

Gast

#63

2014-06-26 10:02

Wanneer de kinderen vanaf 15 u al in de studie zitten moet er aan huiswerkbegeleiding gedaan worden. In quasi alle secundaire scholen doen leerkrachten via beurtrolsystemen aan vrijwillige vormen van toezicht. Dat kan evengoed worden ingevoerd voor de huiswerkbegeleiding, vb van 15.00 tot 15.40u, via een beurtrolsysteem onder de leerkrachten.
Gerd1974@me.com

#64 verzamelen van argumenten tegen...waar ?

2014-06-26 11:13

Beste,

er zijn heel wat tegenargumenten die de politiekers misschien wél willen horen
- minder kinderen in asse = minder inkomsten
- nog meer verkeerschaos in centrum want iedereen van walfergem en krokegem nu ook naar
- dagelijkse last voor iedereen....zware afstraffing bij volgende verkiezing voor CD&V
- met de fiets naar school is onmogelijk want kinderen worden afgevoerd naar spinibo (zonder hun fiets)
- 2 verdieners vertrekken uit asse dus ook minder belastingsinkomsten

Gast

#65

2014-06-26 13:40

Hebben wij als ouder een keuze hierin gekregen? Nee! Wij worden gewoon voor een voldongen feit gezet!

Gast

#66

2014-06-26 15:07

Door deze besparingsmaatregel wordt het voor mijn personeelslid wel erg moeilijk om werk- en gezinstijd optimaal te combineren. Een school om 15 u sluiten... ? Waarom niet om 11 u 's morgens, dan bespaar je nog meer. De werkgevers zullen het wel weer moeten oplossen zeker ? Alvast dank Gemeentebestuur Asse voor deze koekoeksmentaliteit.

Gast

#67

2014-06-26 18:18

probeer zoveel mogelijk argumenten te verzamelen tegen deze beslissing. kinderen en ouders die vertrekken en dus geen belasting meer betalen, politieke afstraffing bij volgende stemming, de verkeersknoop is asse die groter wordt (iedereen naar spinibo), kinderen kunnen niet meer met fiets naar school,....
Overweegt veranderen van school
Gast

#68

2014-06-26 18:41

Het gaat ook over afschaffen van de warme maaltijden, opvang op Spinibo en niet meer op de school zelf waardoor je onmogelijk met de kinderen met de fiets naar school kan gaan en bovendien je het mega drukke centrum van Asse in moet om de kinderen op te halen... En Asse is al een ramp tijdens de spitsuren, met deze maatregel worden er nog meer auto's "gelokt" ! FOUTE BESLISSING !!! Gelieve deze dan ook te herzien ! Bovendien een gemiste kans extra services aan te bieden: investeer in huiswerkbegeleiding, sport op school ... tussen 16:00 en 18:00 en vele ouders zullen blij zijn. Nu wordt er niets extra aangeboden, maar de prijs verhoogt wel ! Waar is hier de logica ? En dat in een land waar we reeds een hoge belastingdruk kennen.

Gast

#69

2014-06-26 21:15

Een reactie
Gast

#70

2014-06-27 06:36

Het sluipend gif van de verrechtsing in Vlaanderen begint te werken. Minder solidariteit en vooral minder middelen voor alles wat met overheid, onderwijs, openbaar vervoer, openbare dienstverlening, enz. te maken heeft. Er komt nog heel wat meer op ons af zolang de trend zich doorzet. Jammer dat al die rechtse kiezers niet inzien dat ze zichzelf in de voet schieten.
Wat in Asse gebeurt is maar één van de alsmaar talrijker symptomen...
gast

#71

2014-06-29 11:50

De school eindigen om 15u is onaanvaardbaar. Als een kortere middagpauze dé oplossing is, waarom de middagpauze niet 25 minuten inkorten ipv 30 min, de speeltijd 5 minuten langer laten duren en de schooluren laten lopen tot 15u30 in plaats van 15u35? Dit betekent een extra lestijd van 15 minuutjes per dag. Dit is een oplossing waarbij het belang van het kind wél centraal staat. Veel scholen in Vlaanderen sluiten pas om 16u. Er zal dus zeker geen overschrijding zijn van het toegestane aantal lesuren.
Onze kinderen zijn niet meer welkom in de klas, de kinderen zijn niet meer welkom op de speelpleinwerking (klacht van de buren). Asse komt stilaan in aanmerking voor meest kind onvriendelijke gemeente van Belgie.
gast

#72

2014-06-30 22:07

Burgemeester Van Elsen geeft toe dat overleg hier gepast zou geweest zijn; en niet gebeurd is. Stak hij de hand uit naar de ouderraden? Hopelijk een gemeende uitnodiging tot overleg. Dan kan het gemeentebestuur toch niet anders dan deze maatregelen met minstens een half jaar opschorten (overleg tijdens grote vakantie is niet echt realistisch). Zo kunnen scholen, SAMEN MET DE OUDERS!, naar deftige oplossingen zoeken, zoals wat schuiven met lestijden en pauzes (#71). Zo kunnen ze vast wel komen tot oplossingen die meer het belang van het kind centraal stellen (voldoende middagpauze om te ontspannen, eventueel nog mogelijkheid tot warme maaltijden, en school zoals overal in Vlaanderen tot ongeveer 15.30u, niet een half uur langer in opvang (voor sommige kinderen al vele uren per week),....). Ouders zijn misschien wel bereid een kleine bijdrage (in heel wat scholen bedragen van 30 à 40 cent per middag) bij te leggen voor degelijk toezicht over de middag. Dat moeten we nu toch ook al voor de naschoolse (1 Euro per half uur)

Dit bericht is verwijderd door de sitebeheerder (Toon details)

2014-06-30 22:13


Dit bericht is verwijderd door de sitebeheerder (Toon details)

2014-06-30 22:13



Gast

#75

2014-07-02 13:18

Dat er moet bespaard worden, daar is iedereen het wel over eens. Maar waarom moet dat uitgerekend in de post onderwijs gebeuren? Zijn onze kinderen niet onze toekomst? Zijn zij ons dan niet meer waard? En wat te denken van de stress die dat in al die getroffen gezinnen met zich meebrengt (wat ook weer vaak ten koste van de kinderen gaat....)?