Neen tegen besparingsmaatregelen in onderwijs en jeugdopvang Asse


Gast

#1

2014-06-23 08:53

Het kan niet zijn dat werkende mensen, die niet kunnen rekenen bv op grootouders, om de kinderen om 15u af te halen, worden gestraft!

Gast

#2

2014-06-23 12:23

wij zeggen ook neen tegen de nieuwe regeling in de school van Asse !!groetjes Eliane Pauwels !!

Gast

#3 andere petitie

2014-06-23 14:14

Is het niet beter 1petitie te schrappen van de 2? Dit is de andere: http://www.petities24.com/tegen_de_gewijzigde_schooluren_en_de_duurdere_opvang_in_asse
Verenigd oudercomité Asse
Gast

#4 Re: andere petitie

2014-06-23 14:32

#3: - andere petitie

Klopt; deze werd zondagavond verwerkt in een brief die mee wordt gestuurd met de leerlingen. Intussen was de andere, buiten de verenigde oudercomités om, reeds opgestart maandagochtend.
We namen contact op met de starter van de andere petitie via mail, maar kregen voorlopig nog geen reactie.


Gast

#5

2014-06-23 14:37

Deze maatregel houdt geen rekening met de werkende medemens. Het houdt al heel wat kunst-en vliegwerk in om kinderen om 15h30 op te pikken, om 15h00 wordt het al helemaal onmogelijk.

Gast

#6

2014-06-23 15:09

stel verwijdering voor
gast

#7

2014-06-23 15:24

Ik ben tegen het afschaffen van de warme maaltijden!!

Gast

#8

2014-06-23 15:25

Wie dit doorduwt zonder voorafgaand overleg is weg van deze wereld

Gast

#9

2014-06-23 15:51

Er wordt veel te veel gerekend op de grootouders! Er zijn grootouders die zelf nog werken en in de toekomst zal de werkende grootouder alleen nog maar toenemen!!! Dus het wordt tijd om daar NU al eens aan te denken. Men zou beter wat langer lesgeven , zodat de kinderen minder moeten studeren als ze thuiskomen!!!

Gast

#10

2014-06-23 16:04

Dat de school sluit om 15u is voor mij geen probleem , ik werk tot 15u en ben meestal daar rond 15u05 - 15u10 , dus wat mij stoort is dat ik door dat jullie beslissen de scholen vroeger te doen sluiten ik nu 1 euro na schoolse opvang moet betalen voor mijn 3 kinderen terwijl ze slecht max 10 minuutjes in de naschoolse opvang zullen zitten .... dit vind ik echt overdreven en loopt voor een maand als schoolfactuur ook erg op, jullie moeten mssn besparen maar wij moeten betalen terwijl het voor ons ook niet altijd gemakkelijk is. Ik heb geen familie hier in de buurt dus kan daar ook niet op rekenen. Plus voor de kindjes waarvan de ouders laat werken en dus de kinderen een warme maaltijd laten benuttigen op school omdat ze daar 's avonds geen tijd voor hebben of omdat tegen zij thuis zijn al veel te laat is , moeten die kinderen een heel week zonder warm eten dan????


Gast

#11

2014-06-23 16:18

schande dat deze beslissing genomen werd zonder overleg met de betrokkenen (scholen en OUDERS). Is de taak van politici niet o.a. luisteren naar de bevolking?

Gast

#12

2014-06-23 16:59

ik begrijp dat er moet bespaart worden
maar niet tenkoste van onze kinderen


Gast

#13

2014-06-23 17:21

Dit is een absolute schande, éénzijdig de stekker eruit trekken. Wij zijn 2 full time hard werkende ouders, die onmogelijk om 15u aan de schoolpoort kunnen staan, laat staan dat we 's avonds tijd hebben om nog warm te koken. Hadden ze niet even vooraf met de betrokken ouders kunnen overleggen? Echt schandalig!

Gast

#14

2014-06-23 17:25

Stop met het geld naar het buitenland te sturen. Onze kinderen zijn onze toekomst

Gast

#15

2014-06-23 18:11

Is onderwijs niet net iets waarin extra dient geïnvesteerd te worden?
Onze kinderen zijn onze toekomst!
En weer eens worden de werkende ouders afgestraft om natuurlijk de kinderen zelf ook niet te vergeten. Zij moeten in sommige gevallen nu 3u in de naschoolse opvang blijven. Wat met de kleine peuters en kleuters die de geborgenheid van hun eigen klasje echt wel nodig hebben?
Ook gezonde, evenwichtige en gevariëerde voeding is een belangrijk aandachtspunt.
Door het schrappen van de warme maaltijden zullen vele kinderen dit niet langer aangeboden krijgen. Want welke werkende ouder heeft, wanneer hij thuiskomt om 18u of later, tijd om een gezonde, verse maaltijd voor te schotelen, terwijl de kinderen (na 3u in de opvang gezeten te hebben) doodmoe en hongerig zijn en zo snel mogelijk willen eten om nadien hun bedje te kunnen opzoeken?

Vergeet ook niet de kansarme ouders, voor wie dit een financiële impact heeft!

Gast

#16 En dan nog op initiatief van CD&V, dé gezinspartij

2014-06-23 18:23

Ik vind het niet kunnen dat ouders, zoals wij, die continu hun uren uitrekenen zodat toch maar iemand beschikbaar is om de kinderen op tijd van school te halen zodat ze niet te lang in de na-opvang moeten spenderen, nu voor een voldongen feit gesteld worden.
Het is nu al moeilijk om een beetje op tijd te zijn, maar vanaf volgend schooljaar is het totaal onmogelijk. En dat voor dé gezinspartij CD&V. Schande om hierop te moeten besparen.
P.S.: We hebben nooit op grootouders kunnen rekenen (zoals vele andere ouders), wat betekent dat de kinderen tussen 08.00u en 17.30u op school spenderen.

Gast

#17 't Zijn weeral de Tjeven, en de broekzak/vestzak-partij der Blauwe Konijnen

2014-06-23 18:29

Ne ferme tjevenstreek, zoals we er zoveel kennen. Achter de rug, en 't mes erin


Gast

#18 Warme maaltijden !!!!!!!!!!!!

2014-06-23 18:32

Wij hebben voor Asse gekozen omdat ze in Wemmel geen warme maaltijden meer gaven 's middags.
Krijgen we dit nu recht in ons bak***

Gast

#19

2014-06-23 18:52


Gast

#20

2014-06-23 19:17

Voor werkende ouders is 15.30 al veel te vroeg, laat staan 15.00. Niet iedereen heeft de luxe om grootouders in de buurt te hebben!
Wij vinden het zeer belangrijk dat onze kinderen een goede maaltijd krijgen ’s middags. Een goede (gezonde) maaltijd hoort bij de opvoeding van het kind.

Gast

#21

2014-06-23 19:43

Dit op het einde v h schooljaar mededelen geeft de ouders niet meer de mogelijkheid om van school te v eranderen. De crisisproblemen moeten niet ten koste van ouders en vooral niet ten koste van jonge kinderen gebeuren.Een regelrechte schande! Polotici hebben het allemaal te ver laten komen.

Gast

#22

2014-06-23 20:01

Niet akkoord met de nieuw maatregel

Gast

#23

2014-06-23 20:02

Een reactie

Gast

#24

2014-06-23 20:08

Super.iedereen tekenen zou ik zeggen

Gast

#25

2014-06-23 21:01

Het is een regelrecht schandaal, ons kind gaat voor het eerst naar school op 1 september. Wij hebben een hele organisatie / planning uitgewerkt zodat hij het minst lang in opvang moet blijven, dit wel ten koste van het gezinsleven (wisselende werkuren van mama en papa) en nu krijgen we dit te horen. Deze 30 min verschil maken dat wij onmogelijk ons kind optijd kunnen afhalen en dus ook noodgedwongen zullen moeten BETALEN. In onze tijd, heb ik nooit gehoord dat opvang voor en na het school moest betaald worden?!? Was dit niet de taak van de leerkrachten?
De politiek heeft weer eens zijn stemmen gehaald op de verkiezing en de gewone mensen kunnen terug voor een paar jaar de boom in blijkbaar.