Felix moet blijven!

tekenpetitie3.pngPETITIE GESLOTEN

#FelixMoetBlijven en Felix blijft! Bekijk nieuwsbericht (AD.nl)

586 handtekeningen! Geweldig, dank jullie wel! Van de redactie van 'Spijkers' heb ik begrepen dat jullie stem écht een verschil heeft gemaakt!

Zo kunnen we nog een tijdje genieten van ons favoriete programma mét Felix en Dolf. Nog meer goed nieuws: dat begint dit weekend met een dubbele dosis 'Spijkers'. Vaste prik op zaterdag en NÓG meer sex, drugs and rock and rollll hoor je zondag in de jublieumuitzending om 16.00 uur op NPO Radio 2.

@Team van Spijkers: Gefeliciteerd met jullie 30-jarig jubileum. Op naar de volgende dertig. Als Felix 102 is...

Dank je wel radiovrienden,
Groet,

Bart Megens

______________________________________________________________

tekenpetitie2.pngSoms, heel soms, vallen dingen zomaar op z’n plek. Twee radiomannen bijvoorbeeld. Volstrekt verschillend van stuk, maar naast elkaar een onwrikbaar duo die een unieke chemie hebben. Één plus één is dan geen twee, maar veel meer dan dat. Het is een vrij zeldzaam fenomeen. Maar als je op zaterdagmiddag je radio juist afstelt kun je dit buitengewone verschijnsel zomaar oppikken. Wij, trouwe luisteraars, oud én jong weten dat zo’n duo onvervangbaar is en dat je zo’n topteam niet uit elkaar moet halen. We hebben dan ook met enorme verbazing vernomen dat BNN-VARA onze zaterdagse radiovriend Felix aan de kant wil zetten. Waarom? 'Spijkers’ moet verjongen en Felix is te oud. Wij geloven dat gevoelsleeftijd veel belangrijker is dan kalenderleeftijd. Felix is drie keer zo scherp als menig presentator die drie keer zo jong is. Daarom vragen we BNNVARA: denk er nog eens over na alsjeblieft. Want soms, heel soms, vallen dingen zomaar op z’n plek. Maar het is verdomde zeldzaam. Laten we het koesteren alsjeblieft.

WIJ
Luisteraars van ‘Spijkers met Koppen’.

CONSTATEREN
-> De Nederlandse radiojournalistiek kent maar een paar iconen. Felix Meurders is zo’n held.

-> Felix is een vlijmscherpe vakman die beschikt over meer kennis, charme en gevoel voor timing dan veel andere radiopresentatoren.

-> Felix en Dolf hebben een unieke dynamiek en chemie. Je kunt niet zomaar een der beide elementen veranderen. De uitkomst zal dan totaal anders zijn. Wij vrezen voor programma dat nooit meer het zelfde zal zijn.

-> Felix = Spijkers. Wij kunnen ons simpelweg geen ‘Spijkers’ zonder dit kopstuk voorstellen.

-> Het duo zorgt voor zo’n levendige sfeer dat het voor de luisteraar voelt alsof je daar zelf met je biertje aan tafel zit. We nemen het iedere week weer voor lief, maar we weten dat het bijzonder knap en uitzonderlijk is als je dat gevoel kunt overbrengen.

-> Is Felix echt al 72!?! Zou je niet zeggen…

-> Hooeooeooeeoeeoeeeezo oud!?! Het is iedere week weer ‘sex, drugs and rock and rollllll…’ met die gast.

EN VERZOEKEN
Wij vragen BNNVARA dat Felix mag blijven. Want Felix is onvervangbaar en zijn houdbaarheidsdatum is nog lang niet bereikt.