Engewormer autoluw - maak de weg weer fijn om te wandelen en fietsen, te skeeleren en paardrijden

De ondertekenaars van deze petitie vragen u de berm op de Engewormer zodanig aan te passen dat er niet meer in volle vaart over de bermverharding gereden kan worden. Daarmee wordt de dijk niet meer uitsluitend het domein van de auto.

Gemeente Wormerland en Waterschap HHNK, gefeliciteerd met uw nieuwe Tolbrug.

Fietsen, lopen of kuieren langs de dijk tussen natuurreservaat Kalverpolder en natuurcollectief Engewormer is niet leuk meer sinds gemeente en waterschap er een doorgaande route voor auto’s van proberen te maken. Eenmaal in de auto let je niet meer op natuur en recreatie; fietsers, wandelaars, skaters en ruiters zijn er om in te halen.

Het is de automobilist amper kwalijk te nemen: ribbeltegels en belijning lijken aan te geven aan waar het voet- en fietspad is. Door de grastegels oogt de weg breed genoeg om met een flinke gang in te halen en tegelijkertijd elkaar te passeren. Alsjeblieft, maak bij het openen van de nog meer verkeer aantrekkende Tolbrug III de zuidoost Engewormerdijk eindelijk weer prettig toegankelijk voor de minder gehaaste verkeersdeelnemers.

Zo’n kans op klimaat-neutrale natuurrecreatie zo dicht bij huis mag je niet laten lopen!

Marcel Wijkstra, secretaris Vereniging Belangen Engewormer    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen geef ik Marcel Wijkstra, secretaris Vereniging Belangen Engewormer toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.