Douchen op school moet niet verplicht zijn, er zijn genoeg alternatieven.

Lieve mama’s ik geloof niet dat ik de enige moeder ben die hiermee kampt en ik duidelijk maken dat er meerdere moeders hier ook achter staan en misschien kunnen we een verschil maken voor onze kinderen. Als er al zo een petitie is teken ik die graag!

Ik ben moeder van drie, ik vond het een shock toen ik hoorde dat mijn dochtertje van 5 jaar oud verplicht moest gaan douchen na gym. De eerste vragen die in mij opgingen was hoe intensief is deze gymles? Ze douched al elke ochtend en soms ook avond. Wie beschermd haar recht op privacy als ik er niet bij ben? Wie is eindverantwoordelijk als er iets gebeurd nadat ik het heb toegelaten? Douchen na gym moet een keuze zijn geen verplichting. Het is al een enge wereld om jonge kinderen vanaf groep 3 letterlijk bloot te stellen voor een paar oefeningen waarbij een washandje en bodylotion genoeg kan betekenen desnoods je klas ramen open. Ventileer de ruimte beter, genoeg innovatie in die branche investeer daarin. Of laat ze laatste uurtje gymen gelijk naar huis mogelijkheden zat! Stel onze kinderen niet bloot omdat sport belangrijk is er zijn genoeg alternatieven om fris te blijven.