Dierenpolitie in Vlaanderen // For a Police for Animals in Flanders

ANNO 2015: NOG STEEDS GEEN DIERENWELZIJN, ALLEEN SLECHT WERKENDE DIENSTEN

EEN ECHTE VLAAMSE DIERENPOLITIE:

De opleiding van plaatselijke agenten is onmisbaar voor een veilige samenleving, ook voor mensen want dierenmishandelaars zijn ook slecht tegenover andere mensen. Geweld en mishandeling kunnen alleen serieus aangepakt worden als we oog hebben voor de allerkwetsbaarsten: de dieren.

Politie, inspectie Vlaanderen, stadsbesturen doen nog veel te weinig aan deze problematiek. Daarbij wordt helemaal niet geluisterd naar de klachten van de 'gewone burger', en dat men zelfs niet samenwerkt met erkende dierenopvangcentra is ronduit een schande. Klachten over slechtwerkende dierenasielen worden onder de mat geveegd, constructieve oplossingen worden arrogant genegeerd.

Omdat het nodig is, voor dier En mens. Omdat bijvoorbeeld schapen dagenlang vrij op openbare wegen rondlopen, kreupele schapen maandenlang rondstrompelen..ook al breng je alle mogelijke instanties op de hoogte..(en dierenwelzijn toch niet mag afhangen van een plaatselijk onvriendelijk beleid)

Omdat de plaatselijke politie zegt dat deze zaken niet belangrijk gevonden worden, en zelf zegt 'dat het maanden zal duren vooraleer de klacht nog maar op de juiste plaats zal geraken'.. Omdat bij aangifte op de plaats, de politie gewoon LACHT met je klacht en gewoon de wijkagent eens zal langsturen bij een winkel waar DODE dieren liggen, en dieren met open, verzweerde wonden..Omdat inspectie Dierenwelzijn Vlaanderen ook al niet goed werk levert:' hoe meer klachten zelfs hoe langer de behandeling op zich laat wachten', zeggen ze Zelf...Als je na maanden zelf vraagt wat er al gedaan is, krijg je als antwoord: nog niets...en 'stuur het maar via mail, dan kijken we eens op ons gemak', zeggen ze..

Dus voor een POSITIEF project: één telefoonnummer zoals in Nederland, dat iedereen kan bereiken. Goed opgeleide mensen, die een chip kunnen scannen en zo direct de eigenaar van het dier kunnen terugvinden, anders kan uw hond /kat zomaar in het vilbeluik belanden, zoals gebeurd is in Brugge. Politiemensen die de PROBLEMATIEK kennen en direct een DIERENARTS kunnen vinden die hen met raad en daad bijstaat (bv. hoeven kappen). En die ook bij ernstige situaties de dieren kan laten meenemen en naar een betere plaats kan brengen.

Teken dus deze petitie, met hoe meer we zijn hoe beter! Bedankt in naam van de vele hulpeloze dieren en dierenvrienden :)