#carnavalisvanonsallemaal

DIVERSITEIT VAN CARNAVAL/VASTELAOVEND IN NEDERLAND ALS IMMATERIEEL CULTUREEL ERFGOED

Vrolijkheid in stand houden, dat wil toch iedereen? Carnaval/Vastelaovend is bij uitstek een happening waar mensen elkaar aansteken met positiviteit in welke vorm dan ook. Dat werkt en we zien dat mensen het nodig hebben.

WhatsApp_Image_2020-02-12_at_14.58_.22_.jpeg

Carnaval/Vastelaovend is groter dan wij allemaal en tegelijk heel klein en kwetsbaar. We moeten er samen voor zorgen dat de generaties na ons dit geweldige feest kunnen blijven vieren. Dat zij carnaval blijven vernieuwen en doorgeven aan hun kinderen.
Dat bereik je niet door het feest te beschrijven, door feestvierders met corrigerend vingertje te vertellen 'hoe het hoort', door mensen buiten te sluiten of door eeuwig vast te houden aan tradities en protocollen. Het feest wordt gemaakt voor en door het volk. Als we al deze vrolijkheid willen behouden, dan moeten we de feestvierders juist faciliteren. Door de DIVERSITEIT van Carnaval/Vastelaovend in Nederland door UNESCO te laten erkennen als Immaterieel Cultureel Erfgoed helpen we het feestende volk een handje. Het spoort de gevestigde orde, stichtingen, federaties, etc aan om open te staan voor vernieuwing met het gedachtegoed van carnaval in het achterhoofd.

86226467_2672562056184507_3327359817600729088_o.jpg

Teken deze petitie en laat zien dat ook jij dit initiatief steunt en vindt dat ons mooie feest erkent moet worden door UNESCO. Volg dit initiatief op facebook om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen. Klik hier om naar onze facebook pagina te gaan.

#carnavalisvanonsallemaal

Zijne Ontzettendhoogheid Prins Mienus de 14e    Neem contact op met de schrijver van het verzoekschrift

Door te tekenen geef ik Zijne Ontzettendhoogheid Prins Mienus de 14e toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Om er zeker van te zijn dat u onze e-mails ontvangt, voeg dan info@petities.com to aan uw adresboek of lijst met veilige afzenders.

We zullen deze petitie adverteren aan 3000 mensen.