Behoud van Mandy’s pony plezier en kaasboerderij Sloten

Mandy's pony plezier & kaasboerderij Sloten

Al 32 jaar wonen en werken de familie van Drunick op de Akersluis.

Al enige tijd is de familie in gesprek met vastgoedondernemer Midvast om de grond over te kopen, maar dat liep spaak. Midvast kwam met een niet realistisch bod, waardoor zij niet hun bedrijven op een andere locatie kunnen voortzetten en tevens kunnen wonen. Na lange tijd van stilte en stilstand liet projectontwikkelaar Midvast op donderdagmorgen 16 november plotseling hekken plaatsen rond zijn grond aan de Akersluis.

Hierdoor is  de woning, kaasboerderij en manege alleen te voet bereikbaar.

Midvast is formeel ook eigenaar van de oprit vanaf de Akersluis naar het woonhuis van Gerard, Tini en Mandy van Drunick, Kaasboerderij Sloten en Manege Mandy's Ponyplezier. Vreemd genoeg werd in opdracht van de ontwikkelaar ook de oprit vanaf de Akersluis 'gewoon' maar even rücksichtsloos met hekken afgesloten. Daardoor kon niemand meer de openbare weg bereiken of andersom vanaf de openbare weg de woning, winkel of manege bereiken. Terwijl hier toch overduidelijk een recht van overpad geldt. Vanaf 1991 - het bewijs hangt in de vorm van een luchtfoto in de kaaswinkel - bereikt de familie voor al zijn activiteiten zijn percelen al via deze oprit. Handhavers van de gemeente hebben de hekken – in afwachting van de rechterlijke uitspraak in een kortgeding hierover – aan de kant gezet.

Het is onduidelijk of Midvast de hekken nu plaatst om het vergunde hotel hier alsnog te gaan bouwen. Maar te allen tijde moet de familie Van Drunick natuurlijk toegang houden tot hun eigen huis, moeten de leveranciers en klanten naar de Kaasboerderij kunnen gaan en de kinderen met hun ouders naar de pony's. En dat geldt ook voor de bak waarin de pony's lekker kunnen rennen en waar de jeugd paardrijles krijgt.Het is niet duidelijk wat voor bouwactiviteiten Midvast hier precies wil gaan starten, maar dat is voor hen niet leidend.Zij willen hoe dan ook hun recht van overpad behouden voor al hun activiteiten.Hierover heeft de familie van Drunick nu het kortgeding aangespannen.

Wij willen jullie allen vragen deze petitie te tekenen om zo aan te geven dat jullie eens zijn met het feit dat de woning, manege en kaasboerderij volledige toegankelijk blijft en we dit prachtige 32 jarige bedrijf levend te houden.

Mandy's pony plezier is niet zomaar een ponymanege maar een veilige en unieke plek midden in Amsterdam voor kinderen om zichzelf te onttrekken aan het drukke stadsleven en de rust te vinden tussen en met de kracht van de pony's, dat in combinatie met Mandy haar kennis  maak deze plek uniek in Nederland en een voorloper op het gebied van paardenwelzijn.

Door te ondertekenen, machtig ik Rosanne & Nicole om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.