Behoud de 130 oude en hoogste vuurtoren van Nederland! De Lange Jaap

Mvuurtoren-de-lange-jaap-pic1.jpgonumenten zijn er in Den Helder nauwelijks nog te vinden. Tijdens de Tweede Wereldoorlog was Den Helder de meest gebombardeerde stad van Nederland. Wonderbaarlijk heeft Den Helder zich daarvan met bloed zweet en tranen kunnen opbouwen. Een momunent overleefde de oorlogsjaren Op wonderbaarlijke manier heeft de hoogste vuurtoren van Nederland de tand des tijd en de bombardementen kunnen doorstaan. Een stille getuigen van de geschiedenis. Voor iedereen in Den Helder is de meer dan 130 jaar oude toren het symbool van thuiskomen. De rustgevendheid als de lichten op een vaste ritme door je slaapkamer schijnen. Mijn eigen ervaring. Het Rijk is eigenaar van deze unieke toren. Maar door slecht onderhoud zal de toren nu moeten verdwijnen. Monumentaal erfgoed! De ziel van Den Helder zal verdwijnen. Een oproep aan het rijk. Behoud kosten wat het kost de ziel van Den Helder. Dat heeft deze stad meer dan verdient!

Door te ondertekenen, machtig ik Rijkswaterstaat om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.