afschaffen gemeentelijke hondenbelasting gemeente sluis

Petitie afschaffen van gemeentelijke hondenbelasting gemeente Sluis!

Hondenbelasting is een discriminatie van de hond ten opzichte van andere huisdieren en volstrekt niet meer van deze tijd en is (evenals de OZB) in strijd met het recht op vrije eigendom en aantasting van het privéleven.
De hondenbelasting is in 1851 in het leven geroepen omdat honden destijds het toenemend verkeer onveilig maakten. http://www.eeneigenhok.nl/aktie-hondenbeleid/Microsoft%20Word%20-%20BLAFTAX.pdf

Dit is momenteel niet meer aan de orde!

Een Duitse advocaat heeft zelfs het Europees Hof voor de Rechten van de Mens  op 30 juni 2012 gevraagd om de hondenbelasting af te schaffen. Elmar Vitt uit Salzhausen bij Hamburg vindt de belasting een aantasting van het privéleven en discriminerend. Katten, paarden en hamsters zijn immers belastingvrij. Landen als Groot-Brittannië, Frankrijk en Spanje hebben de hondenbelasting al afgeschaft.
De uitspraak van het Hof zal voor Nederland grote gevolgen kunnen hebben.

De hondenbelasting heeft niets te maken met een schoonmaakbeleid waar u voor betaald maar gaat gewoon in de pot algemene middelen.

Deze belasting  valt onder ambtelijke uitbuiterij !

Mensen hebben een huisdier, die tegenwoordig een lid van het gezin genoemd kan worden.
Belasting heffen op levende wezens die afhankelijk zijn van mensen voor hun
welzijn en liefde en warmte geven moet gewoon niet kunnen!

Eenieder moet de vrijheid hebben om  te houden van,  en goed  te zorgen voor , een huisdier naar eigen keuze zolang het dier de gemeenschap niet schaadt en de persoon deze zorg aankan.

Ook in de gemeente Sluis!

Door te ondertekenen geef ik Jeannice Adriaansens toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.