Teken hieronder de petitie!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Droom den Dam, seffens op de Slachthuissite - overhandiging handtekeningen petitie

2013-10-06 10:50:47
Beste,

de voorbije maanden ondertekende je de petitie
"Inspraak voor de buurtbewoners van “Den Dam 2060” over de bestemming van de Slachthuissite, het Noordschippersdok en de zone langs het Lobroekdok." op http://dendam2060.blogspot.com

Je ondertekende deze petitie samen met honderden andere ondertekenaars (online of op papier). Bedankt daarvoor!

Vandaag is het de grote dag. Want het Damcomité, het buurtcomité van de Antwerpse wijk den Dam, zal alle handtekeningen overhandigen aan schepen Van de Velde, schepen van Ruimtelijke Ordening en Stadsontwikkeling in deze stad.

De overhandiging van deze petitie gebeurt op het gezellige feest: "Droom den Dam" dat het Damcomité vandaag, zondag 6 oktober 2013 (van 14u00 tot 18u00) op de Slachthuissite organiseert.

Het Damcomité nodigt alle wijkbewoners, hun familie en hun buren, ondertekenaars van de petitie, sympathisanten, enz... uit voor een gezellige middag om samen te dromen over de toekomst van de Slachthuissite, het Lobroekdok en het Noordschippersdok. Het wordt een feest voor jong en oud. Met rondleidingen, een presentatie over de stand van zaken van de Slachthuissite-Lobroekdok-Noordschippersdok, interviewtafels, presentatie van verschillen meningen van buurtbewoners, kinderanimatie, een streepje muziek en een bar. We nemen je mee op sleeptouw en bieden je de unieke kans om de site van binnenuit te ontdekken. Zo maak je kennis met een brok geschiedenis van de buurt. Dammers doen hun verhaal en iedereen wordt uitgenodigd om zijn idee, mening, hoop of droom voor de site en de buurt te uiten.

Er zal ook kinderanimatie zijn (springkasteel en circusdoos), een initiatie van de Antwerp Boxing Academy die nu nog op de site huist, hapjes en drank. Jimmy Henderickx, geboren en getogen Dammer, komt optreden met zijn Beatles Tribute band "Sergeant Pepper". En fans van Den Dam zullen ook hun liefde voor de buurt kunnen tonen door een button te kopen met het gloednieuwe logo van de wijk.

Waarom dit feest? Omdat we met de buurt dromen dat de Slachthuissite, het Noordschippersdok en het Lobroekdok plekken worden waar het fijn vertoeven is voor iedereen in de wijk. De stad, de eigenaar en ontwikkelaars willen dit gebied gaan ontwikkelen. Vandaag zorgt het Damcomité er voor dat de buurt mag en kan dromen over het gebied!

Inspraak via petitie en Dambassadeurs
Om inspraak te krijgen over de bestemming van de Slachthuissite, het Noordschippersdok en de zone lang het Lobroekdok stelde het Damcomité een petitie op. Op enkele maanden tijd werden honderden handtekeningen verzameld en ook tijdens het feest kan er nog ondertekend worden.
In elke straat van Den Dam woont sinds kort een Dambassadeur; een enthousiaste Dammer die zijn brievenbus openzet als ideeënbus voor de buurt. De Dambassadeurs zijn herkenbaar aan de poster aan hun raam en een sticker op de brievenbus. Op die manier wil het Damcomité nog meer bewoners betrekken om de buurt leuker te maken voor iedereen.

Programma:

• 14u00: start, met wandelingen over de site, voorstelling van de meningen van buurtbewoners, kinderanmiatie, iets te eten, te drinken, en de mogelijkheid om je eigen gedacht te zeggen
  • 16u00: officiëel moment met schepen Rob Van de Velde, overhandiging handtekeningen petitie
  • 16u30: toelichting stand van zaken Slachthuissite-Noordschippersdok-Lobroekdok door een medewerker van de stad
  • 17u00: optreden Sgt. Peppers, de band van Jimmeke 't Slimmeke, geboren en getogen Dammer
  • 18u00: einde

Meer info over het feest vindt u op www.dendam2060.be en op www.facebook.com/DenDam2060

Tot seffens?!

Groetjes,

het Damcomité

PS: Aarzel niet om al je vrienden, familie, buren, kennissen uit te nodigen. Stuur deze mail gerust door naar al je mailcontacten!

Den Dam 2060

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.