Geen GAS-boetes in Borgloon!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Vanavond om 19u aan stadhuis actie tegen GAS-boetes in Borgloon

2013-06-25 10:33:15

Beste ondertekenaar van onze petitie tegen de GAS-boetes in Borgloon,

Ongelooflijk bedankt om je nek uit te steken en onze actie te steunen. Dat waarderen we heel erg.

Ons initiatief tegen de GAS-boetes bestaat uit 3 luiken:

1. De petitie, u welbekend
  2. Een actie van burgerlijke ongehoorzaamheid, waarbij we bewust een aantal overtredingen tegen het GAS-reglement zullen plegen
  3. De agendering en vraag tot afschaffing van het huidige reglement op de gemeenteraad door mezelf (Loes Orij) als STROOP-gemeenteraadslid

Vandaag bereikt onze actie haar hoogtepunt met het tweede en derde luik!

Vanaf 19u verzamelen we in groep aan het stadhuis van Borgloon (inbreuk 1), waar we strooibriefjes zullen uitdelen (inbreuk 2) en de gevel zullen versieren (inbreuk 3). Er zal ook muziek zijn (inbreuk 4) en wie weet wordt er wel in bomen geklommen (inbreuk 5).

Let wel, dit gebeurt op ludieke wijze om de absurditeit van sommige bepalingen in de verf te zetten. Het moet dus leuk worden, niet grimmig. Het slagen van dit tweede luik staat of valt natuurlijk met de opkomst. Daarom nodig ik je graag persoonlijk uit om ons vanavond vanaf 19u te vervoegen aan het stadhuis van Borgloon.

Voor wat betreft het derde luik en dus het sluitstuk van onze actie: om 20u begint op hetzelfde stadhuis de gemeenteraad. De bespreking van het agenda-punt over de GAS-boetes zal wellicht tussen 21u en 22u gebeuren. Uiteraard is deze zitting publiek en ook hier zijn jullie van harte welkom om STROOP een hart onder de riem te steken.

Nogmaals heel erg bedankt namens mezelf, alle STROOP'ers en alle bewogen burgers die net als jij de verzuring in onze samenleving een halt willen toeroepen.

Dikke merci en hopelijk tot vanavond!

Loes Orij, gemeenteraadslid STROOP

loes.ory@hotmail.com

Loes Orij

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.