Vrijburgbad, banen kaart terug en geen verplicht abonnement

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Einde

2024-04-01 14:53:26

Bedankt voor jullie steun

Helaas heeft alles wat we gedaan hebben geen effect gehad.

Ze willen niks aanpassen.

Wil je toch blijven zwemmen hou dan zwemschool Vlissingen in de gaten.

Deze is per 1 april overgenomen en daar gaan veel dingen veranderen.  Dus meer mensen kunnen dan baantjes zwemmen voor normale prijs en binnenkort ook aquafit en andere watersport lessen.

www.dezeeuwsezwemschool.nl

Peggie

afwachten maar

2024-03-01 14:43:34

hier een update van afgelopen week.

Inspraak gehouden, fijn om te zien hoeveel supporters er waren.

Door de raadleden zijn vele vragen gesteld in ons voordeel.

wethouder gaat in gesprek met sportfondsen om te kijken naar mogelijkheden voor meer abonements keuze bv 1x per week sporten of meer x per week sporten.

Het is wel duidelijk bij de gemeenteraad dat voor het voor de 1x per week zwemmers wel erg duur wordt.

Nog mooier zou zijn als jullie dit ook nog een naar de wethouden J. Louws willen mailen  j.louws@middelburg.nl  laat hem nog eens weten dat er mensen zullen gaan stoppen als het tarief zo hoog blijft.

We wachten het af.

Inspraak gemeente

2024-02-26 09:09:43

Kom jij ook woensdag avond 28 februari.

We hebben je stem/ aanwezigheid nodig.

Zorg dat je rond 19:15-19:25 aanwezig bent.

Let op de hoofdingang van het stadskantoor aan de kanaalweg is gesloten.

U dient binnen te komen aan de zijkant bij de benzine pomp.

Ik hoop vele van u te zien. Samen staan we sterk.

Peggie

aandacht bij de gemeente

2024-02-24 14:51:42

Hallo allemaal,

Woensdag 28 februari ga ik inspreken bij de commisievergadering op het stadhuis in MIddelburg.

Dat begint om 19:30 ( graag op tijd binnen zijn) ingang via de zijkant bij de benzine pomp.

Het zou fijn zijn als er meerder mensen bij willen zijn om te laten zien dat we wel degelijk een grote groep gebruikers zijn die ze kwijt raken als er niks aan de prijzen gaat veranderen. Hoe meer hoe beter.

Kom jij ook ?

Alvast bedankt

Peggie van Oosten

petitie bekend gemaakt bij de gemeentes

2024-01-28 13:10:02

Hallo allemaal,

Ik heb een mail gestuurd naar de gemeentes en sportfondsen de pzc en omroep zeeland. Die laatste heeft er gelijk een stukje over geschreven

Hieronder de brief die ik gemaild heb

Geachte lezers,

In de bijlage vind u onze petitie voor behoud van de banenkaart voor de groepslessen. Zoals u kunt zien zijn veel gebruikers het er niet mee eens.
Wij, de zwemmers willen hiervoor toch nog eens extra aandacht vragen omdat vele zullen gaan stoppen als de banenkaart verdwijnt.
Bij de overname is door de gemeente aangegeven dat er niks zou veranderen. Dit is toch wel het geval. Vele veranderingen zelfs.
  1. geen banenkaart meer
  2. verplicht abonnement
  3. veel duurdere lessen
  4. geen onderscheid meer tussen lessen van ¾ uur of een ½ uur ( zelfde abonnement/prijs)
  5. (bijna) geen douches meer.
  6. vuile vloeren / slechte schoonmaak

En dat is alleen nog maar bij de groepslessen. Het diploma zwemmen is al bekend.
En dan zitten we er mee blijven de lestijden hetzelfde, dit wordt op de site niet echt duidelijk. aangezien daar staat "Vooralsnog blijven alle momenten zoals je gewend van kracht. Uiteraard zullen we je informeren op het moment dat hier wijzigingen in zullen zijn." Wat als je dan een abonnement hebt en tijden veranderen en je kan niet meer deelnemen aan de lessen?? Hoe wordt dat dan opgelost??

Wij willen een banenkaart voor een  normale prijs. 10 euro voor een half uurtje les is absurd duur.  en dat is als je dus een heel jaar lang elke week kan gaan  zwemmen.
De ouder generatie die deel neemt aan deze groepslessen mankeert wel eens wat en kunnen dus niet elke week, dit was bij optisport ook al en was daar geen probleem.
Dan gaan we ook nog eens enkele weken op vakantie.
Kleine rekensom;
12 x 43,50 = € 522 per jaar. en dan 1x per week les is 10 euro per les.    B.v.  tennisabonnement is 150 euro per jaar en dan kan je een baan reserveren wanneer je wilt zo vaak je wilt op tijden dat jij kan.
Dit is in het zwembad niet het geval.

En de suggustie van sportfondsen om je partner dan maar over te halen om ook mee te gaan slaat nergens op natuurlijk.  en nog kwetsend voor de degene die hun partner zijn verloren of er gewoon geen hebben.
Deze groep mensen zit ook in de leeftijd dat ze geen kinderen meer in huis hebben dus ook daar valt geen voordeel te halen.

Ons voorstel is,  of een 10 banenkaart voor 84 euro en dat die dan maar een half jaar geldig is of halvering van de abonementskosten.

Wellicht heeft sportfondsen te veel geld geboden voor wat het gaat opleveren en heeft de gemeente gekozen voor geld ipv kwaliteit maar bij beide keuzen zijn wij gebruikers de dupe.
Meer bewegen wordt door de gemeente gestimuleerd maar op deze manier valt een grote groep ouderen en kwetsbare mensen buiten de boot.

We hopen er met u uit te kunnen komen en dat verdere stappen niet nodig zijn.

We zien graag uw berichten tegemoet ( ik zal deze doorsturen naar degene die de petitie hebben ingevuld)

Namens de gebruikers,

We wachten het even af.

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.