Hou de Hoort open als losloopgebied voor honden

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Kaart De Hoort met losloopgebied

2017-12-20 17:37:23

Hallo liefhebbers van De Hoort,

In mijn vorige mail gaf ik aan dat jullie de plannen op een kaart kunnen zien . Helaas ben ik vergeten die kaart bij te voegen. Hieronder zien jullie de kaart met het losloopgebied erin verwerkt.

Mijn excuses voor de onduidelijkheid.

met vriendelijke groet,

Anita Piekinrichtingsvoorstel.jpg

Ontwikkelingen De Hoort

2017-12-20 15:56:27

Beste liefhebbers van de Hoort in Budel-Dorplein,

Wij willen u middels dit bericht informeren over nieuwe ontwikkelingen betreffende de Hoort.

Er zijn plannen om dit mooie gebied weer open te stellen voor wandelaars, er gaat echter wel het een en ander veranderen.

De plannen zijn als volgt:

De Hoort gaat  in 2018 over naar Natuurmonumenten.

Het grootste gedeelte van de Hoort wordt weer toegankelijk  voor wandelaars en aangelijnde honden.

Op dit gebied komt een kleine kudde runderen.

Nyrstar wil in samenwerking met Natuurmonumenten ons de kans geven om een gedeelte van de Hoort te gaan gebruiken als losloopgebied voor honden (het gaat hier om het rood gearceerde gebied op de foto).

Er zijn plannen om wandelpaden aan te leggen in dit losloopgebied, zodat dit gebied optimaal benut kan worden.

Aan ons als petitiegroep is de vraag gesteld om te gaan inventariseren of er mensen te mobiliseren zijn die mee willen denken over de inrichting van het losloopgebied en er zijn mensen nodig die actief mee willen helpen bij het onderhoud en het schoon houden van dit gebied. Er zal een burgerinitiatief nodig zijn, mogelijk in de vorm van een stichting waarin een jaarlijkse financiële bijdrage opgebracht kan worden waardoor aan het inrichten en onderhouden van het losloopgebied vormgegeven kan worden.

Alle hulp is welkom!

Indien u iets kunt en wenst te betekenen voor dit unieke nieuw te realiseren losloopgebied (combinatie: bos, water en zandgrond), dan horen wij dit graag van u!

Mail ons dan met daarin de mededeling wat u voor dit losloopgebied kunt betekenen.  Wij vragen niet van u dat u veel tijd in dit project gaat steken, samen kunnen we veel voor elkaar krijgen.

Besprekingen over de toekomst van de Hoort starten hoogstwaarschijnlijk in januari 2018.

Hopelijk kunnen wij als petitiegroep,tijdens de eerste bespreking een goed onderbouwd plan op tafel leggen en wij hebben uw hulp hier hard bij nodig.

Met vriendelijke groet,

Anita Piek

Namens de petitiegroep

Update

2017-08-01 17:29:18

Beste liefhebbers van De Hoort,

Wij willen jullie hartelijk danken voor het tekenen van de petitie. Er zijn ruim 1100(!) handtekeningen binnen gekomen om De Hoort open te houden.

Vanmorgen hebben wij de petitie aangeboden aan Nyrstar. De Hoort gaat inderdaad voorlopig sluiten. Vanaf 7 augustus wordt het hekwerk geplaatst en naar verwachting is het terrein vanaf september niet meer toegankelijk. De reden voor deze maatregel is omdat er verschillende incidenten plaats hebben gevonden. De man die verdronken is in mei was de druppel die de emmer deed overlopen.

Wel heeft Nyrstar aangegeven dat ze open staan voor een nieuw gesprek als blijkt dat de situatie stabiel en veilig is en deze veiligheid in de toekomst gewaarborgd zou kunnen worden.

Dit betekent dat wij jullie verzoeken om het toegangsverbod te respecteren, zodat wij over enkele maanden opnieuw kunnen gaan onderhandelen met Nyrstar. Wanneer er nieuwe ontwikkelingen zijn zullen wij jullie op de hoogte houden.

Onderstaand bericht is het persbericht dat Nyrstar vandaag na ons gesprek naar buiten heeft gebracht.

Beste buren,

Jullie pikten wellicht het nieuws op van de sluiting van de Hoort, en de tegenwind dat dit besluit krijgt van buurtbewoners. We begrijpen het onbegrip en de teleurstelling van deze wandelaars ten zeerste.

Bij deze willen we de sluiting van de Hoort daarom graag kort toelichten: naar aanleiding van de recente zeer trieste verdrinking van een zwemmer in het gebied hebben we in overleg met gemeente en politie besloten om voorlopig geen personen meer toe te laten. Op die manier willen we incidenten voorkomen. Afgelopen jaren zijn een aantal voorvallen gebeurd die niet door de beugel konden. Hier hanteren we de stelregel 'Veiligheid voor alles', ook buiten onze fabriekspoort!

Vandaag hebben we een groep initiatiefnemers van de petitie om de Hoort open te houden ontvangen. In dit vruchtbaar overleg hebben we aangegeven dat indien de veiligheid in de toekomst gewaarborgd zou kunnen worden, we openstaan voor een nieuw gesprek. Maar voorlopig wordt de Hoort dus gesloten. Vanaf 7 augustus wordt het hekwerk geplaatst, en naar verwachting zal vanaf september het terrein niet langer toegankelijk zijn.

Een mooie dag verder.

Joop Jansen

Manager Veiligheid, Gezondheid, Milieu en Kwaliteit

Met vriendelijke groet,

Anita Piek

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.