Geen Meet-inn op Business Park Amsterdam Osdorp

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Meet Inn is van de baan!

2019-12-10 16:18:14

Hallo allemaal,

Na een gevecht van ruim 4 jaar is het eindelijk klaar.

Meet-Inn op Business Park Amsterdam Osdorp is daadwerkelijk van de baan. Vandaag viel de brief in de bus dat onze bezwaren niet meer behandeld zullen worden omdat de erfpachtovereenkomst door de gemeente is ingetrokken en Meet Inn daar dus niets mag bouwen. Daarmee is de hele procedure dus afgerond. We hoeven niet naar de rechter, we hoeven geen actie meer te voeren, het is alsof de aanvraag er nooit geweest is.

Bedankt voor alle steun de afelopen jaren. Ik ben blij dat we er nu definitief vanaf zijn. Nu met zijn allen duimen dat de volgende partij die een aanvraag doet voor die kavel, wat beter in het gebied past.

Hartelijke groeten,

Update Meet-inn

2017-07-28 11:35:48

Hallo allemaal,

Het is al weer een tijd geleden dat iedereen bezwaarschriften heeft ingediend. De gemeente is er mee overspoeld. Vandaar dat het voor de gemeente niet mogelijk was om binnen de gewone 6 weken te reageren.

Dat is goed nieuws voor ons.

Het is inmiddels duidelijk dat pas in September, na het zomerreces, de officiele nota van beantwoording verwacht wordt. Inmiddels heeft de gemeente al wel een nieuw verkeer- en milieuonderzoek ge-eist.

Wanneer de nota van beantwoording er is gaat daar weer een nieuw rondje langs alle bestuursonderdelen, waarbij wij ook weer het recht moeten krijgen om in te spreken wanneer het in de commissie behandeld wordt.
Pas daarna is mogelijk de ontheffing van het bestemmingsplan definitief. Daarna kunnen wij daar nog mee naar de rechter.

Pas wanneer dat allemaal rond is kan MEet-inn een bouwvergunning aanvragen. Die moet ook weer ter inzage, daar kan ook weer bezwaar tegen gemaakt worden en OOK weer in beroep tegen gegaan worden. Het mooie is dat er in de tussentijd ook nog verkiezingen aan komen, wat best nog invloed kan hebben op die behandelingen.

Enige tijd geleden werd ik door oplettende buurgenoten ook gewezen op een aanvraag om een indoor soccerveld te realiseren naast MEet-inn. Hier heb ik contact over gehad met de gemeente. Het bleek dat de aanvrager een fout had gemaakt en terwijl hij een vraag wilde stellen, direct een aanvraag had ingediend. Deze aanvraag is sowieso niet in behandeling genomen omdat er geen onderliggende stukken waren ingediend en is nadien zelfs ingetrokken. Het vermoeden bestaat dat dit toch ook vanuit Meet-inn gebeurd is, maar dat weten we niet. Het blijft dus wel belangrijk om goed op te letten wat er op BPAO gebeurt, helemaal nu ze de Boterbloem hebben laten weten dat ze na de zomervakantie daadwerkelijk moeten verdwijnen voor uitbreiding van het bedrijventerrein.

Als er weer echt nieuws is, dan laat ik het weten, voorlopig zal er in de zomervakantie echter weinig tot niks gebeuren.

Valerie van de Flier

Laatste kans bezwar tegen Meet-inn in deze fase

2017-04-08 18:00:44

Beste tegenstanders van Meet-inn,

Komende week is de laatste kans voor iedereen om bezwaar in te dienen tegen de verklaring van geen bezwaar EN de omgevingsvergunning die het mogelijk maken dat Meet-inn er komt. De bezwaarbrieven moeten uiterlijk komende woensdag, 12 april, bij de gemeente binnenzijn. Brieven kunnen per post verstuurd worden (doe dit UITERLIJK maandag de 10e!) of tot en met woensdag persoonlijk ingeleverd worden op de Stopera. Mogelijk worden bezwaarbrieven ook op het Tuinstadhuis op Plein 40-45 geaccepteerd, maar gok hier niet op als je geen tijd hebt om het daarna nog naar de Stopera te krijgen.

Bezwaarmaken is belangrijk. Niet alleen omdat we de gemeente moeten laten weten dat we dit bedrijf hier NIET willen, maar ook om mocht het bezwaar weggewuifd worden te kunnen procederen EN om recht te hebben op schadevergoeding indien de waarde van uw huis door de komst van Meet-inn daalt!

In de vorige mail heb ik uitgebreid uitleg gedaan over hoe er bezwaar gemaakt kan worden. Deze mail plak ik hieronder nogmaals.

Let bij het bezwaarmaken op dat u bezwaar maakt tegen ZOWEL de verklaring van geen bezwaar die de gemeenteraad heeft afgegeven ALS OOK de omgevingsvergunning. Deze moeten om juridische redenen echt BEIDE benoemd worden.

Mocht u het niet redden voor woensdag zelf een bezwaar in te dienen, dan kunt u de stuurgroep ook machtigen het bezwaar mede namens u in te dienen. Hiervoor moet u VOOR maandag 10 april om 12.00 uur een mailtje sturen naar geenmeetinn@gmail.com waarin u schrijft dat u de stuurgroep machtigt om namens u bezwaar (en/of beroep) in te dienen tegen de komst van Meet inn. In dit mailtje zet u uw volledie naam, adres en telefoonnummer. Onvolledige machtigingen kunnen we helaas niet meenemen. Indien u al een machtiging gestuurd heeft, hoeft u dit niet opnieuw te doen. Machtigingen die na maandag 12.00 uur ingeleverd worden kunnen in verband met de verzendtermijn niet meer meegenomen worden in deze ronde.

We hopen dat er in deze laatste dagen nog massaal bezwaren worden ingediend!

Met vriendelijke groeten, namens de stuurgroep,

Valerie van de Flier

Hieronder de vorige mail met advies voor het insturen van het bezwaarschrift:

_______________________________________________________

Beste belanghebbenden,

Zoals jullie weten is de gemeenteraad akkoord gegaan met de komst van meet-inn. Dit besluit is inmiddels gepubliceerd en we hebben tot 12 april om bezwaar in te dienen.

Het is zaak dat er zo veel mogelijk mensen formeel bezwaar indienen tegen dit besluit. Alle opmerkingen die mensen bij deze petities geplaatst hebben zijn prima bezwaren. Deze kunt u dus opnieuw gebruiken.

Het is belangrijk dat de gemeente zo veel mogelijk verschillende bezwaren van verschillende mensen ontvangt. Bent u echter niet in staat om zelf een bezwaar in te dienen, dan kunt u de stuurgroep tegen de komst van meet-inn ook machtigen dit namens u te doen.

U dient daarvoor een mailtje te sturen naar geenmeetinn@gmail.com waarin u uw naam en adresgegevens en telefoonnummer vermeldt en specifiek opschrijft dat u de stuurgroep machtigt om namens u bezwaar (en/of beroep) in te dienen tegen de komst van meet-inn. In dat geval kunnen we uw naam meenemen in een algemeen bezwaar namens meer belanghebbenden.

Het bezwaar moet als volgt ingediend te worden. De in geel gearceerde onderdelen MOETEN in de brief staan, anders wordt deze niet in behandeling genomen:

Aan College van B&W van Amsterdam en de gemeenteraad
afdeling Vergunningen
Postbus 2003
1000 CA Amsterdam

Betreft: OLO 2024613

Plaats en datum

Geachte leden van het college van B&W en de gemeenteraad,

Met deze brief dien ik bezwaar in tegen het besluit een omgevingsvergunning en verklaring van geen bezwaar te verlenen aan Meet-Inn op Businesspark Amsterdam Osdorp (OLO 2024613).

-          Reden 1
-          reden 2
-          reden 3
-          etc

Handtekening

Volledig Adres
Telefoonnummer

Mocht u inspiratie nodig hebben voor redenen waarom u tegen de komst van meet-inn bent, kunt u denken aan: verkeersoverlast, milieu, geluidsoverlast, de ecozone, vervuiling van de buurt, parkeeroverlast (het is nu nog gratis parkeren, dat willen we zo houden, het OV is er niet op berekend, er staan nu al steeds lange files, het is een rustige omgeving, er is geen behoefte aan (grootschalige) horeca, er is niet serieus naar andere locaties gekeken, waardevermindering van uw huis, hulpdiensten kunnen niet meer op tijd de wijk in komen als er file staat etcetera etcerera.

Het bezwaar kan (helaas) alleen schriftelijk op papier ingediend worden, zorg er dus voor dat het VOOR 10 april in de brievenbus zit of dat u het uiterlijk 11 april persoonlijk bij de Stopera afgeeft.

We hopen dat er zo veel mogelijk bezwaren ingediend worden. Hoe meer bezwaren er nu binnenkomen, hoe groter de kans dat het nu of later bij de rechtbank (beroepsfase) alsnog afgewezen wordt.

Veel succes met schrijven!

Namens de stuurgroep,

Valerie van de Flier

P.S. Stuur deze mail svp door aan zo veel mogelijk buren, buurtgroepen, kennisen etcetera die mogelijk belanghebbend zijn.

Iedereen die in Lijnden, de Noord-Oostkant van Badhoevedorp of de Aker woont is direct belanghebbend, aangezien ze het gebouw zullen kunnen zien of horen en nu al vuil van de McDonalds op hun stoep hebben.

Maar ook anderen die bijvoorbeeld langs de Ookmeerweg wonen of forensen, of wiens wijk gebruikt (kan) wordt als eventuele sluiproute voor verkeer vanuit de Aker of wie recreeert in de ecozone of een groengebied dat aansluit op de ecozone langs de ringvaart, kan negatieve gevolgen ondervinden van de komst van Meet-inn. Zorg dat u het bezwaarschrift opstelt vanuit uw situatie. Een bewoner van Nieuw-Sloten zal bijvoorbeeld geen last hebben van vuilnis of geluid, maar wel van autoverkeer en/of verslechtering van de ecologische kwaliteit van de aangrenzende groengebieden.

Bezwaarprocedure Meet-inn - u kunt nu officieel bezwaar maken

2017-03-14 08:27:18

Beste belanghebbenden,

Aan College van B&W van Amsterdam en de gemeenteraad
afdeling Vergunningen
Postbus 2003
1000 CA Amsterdam

Betreft: OLO 2024613

Plaats en datum

Geachte leden van het college van B&W en de gemeenteraad,

-          Reden 1
-          reden 2
-          reden 3
-          etc

Handtekening

Volledig Adres
Telefoonnummer

Veel succes met schrijven!

Namens de stuurgroep,

Valerie van de Flier

Gemeenteraad heeft besloten over meet-inn

2017-02-17 13:00:50

Beste tegenstanders van Meet-inn,

Tijdens de raadsvergadering gisteren heeft een meerderheid van de gemeenteraad na een debat van bijna 40 minuten toch besloten toestemming te geven aan Meet-inn. Groenlinks, de PArtij voor de Dieren, het CDA en de buurt heeft er alles aan gedaan dit te voorkomen, maar helaas heeft dat niet mogen baten.

Dat betekent dat de bal nu weer bij ons ligt.

Ergens in de nabije toekomst wordt de vergunningsaanvraag officieel bekendgemaakt en gaat de inzage- en bezwaartermijn lopen. We hebben dan 6 weken de tijd om bezwaar aan te tekenen tegen de komst van Meet-inn. De gemeente moet al deze bezwaren beoordelen en er op reageren. Pas daarna kan de vergunning afgegeven worden.

Indien de gemeente ondanks de bezwaren de vergunning toch afgeeft, kunnen diegenen die bezwaar hebben aangetekend naar de rechtbank. Hiervoor zijn we vanuit de stuurgroep al aan het nadenken hoe we dat kunnen aanpakken en op welke manier juridische hulp geregeld gaat worden.

Wat kan je nu al doen?

Belanghebbenden/betrokkenen die een rechtsbijstandsverzekering hebben, kunnen hun verzekering mogelijk inzetten om gezamenlijk een juridische procedure te starten. Hoe meer polissen er zijn, hoe groter de kans dat een verzekeraar er oprecht tijd en geld in wil steken. Heb je zo'n verzekering, stuur dan even een mailtje naar geenmeetinn@gmail.com, dan kunnen we precies uitleggen hoe je kan helpen.

Hoe nu verder?

Het is nog steeds belangrijk dat zo veel mogelijk buurtbewoners en belanghebbenden op de hoogte blijven van wat er gebeurt. Hierbij kan je helpen door er met mensen over te blijven praten. Vanuit de stuurgroep denken we na over wat we eventueel voor 'ludieke acties' kunnen opzetten om onze zaak meer kracht bij te zetten. Zodra er nieuws is, zetten we dat weer op de mail.

Voor nu bedankt voor de steun. We vechten verder!

Stuurgroep 'Geen Meet-inn'

Update procedure rondom Meet-inn

2017-02-12 20:11:24

Hallo tegenstanders van Meet-inn,

Even een kleine update over de gang van zaken. Aanstaande woensdag 15 februari is het zo ver, dan gaat de raad beslissen over de verklaring van geen bezwaar. We hopen natuurlijk dat ze besluiten deze niet te verlenen.

Daartoe hebben we het volgende gedaan:

-Afgelopen woensdag 8 februari hebben we ingesproken bij de raadscommissievergadering. 8 personen spraken in tegen de komst van Meet-inn, daarnaast zaten er nog flink wat tegenstanders op de tribune. We hebben hier ook de eerste ruim 400 ondertekeningen van de petitie aangeboden.

- Veel buurtbewoners en belanghebbenden hebben de afgelopen week via mails of raadsadressen van zich laten horen aan raadsleden.

- Er is zojuist (zondagavond 12 februari even voor 21.00 uur) een uitgebreide mail naar alle raadsleden gestuurd. Hierin zijn de belangrijkste redenen waarom raadsleden niet VOOR mogen stemmen nog eens uiteengezet. Deze redenen zijn onder meer het bestemmingsplan, de milieu-effectrapportage die niet gedaan is, de verkeerssituatie, het formaat en de bezoekersaantallen en enkele procedurefouten.

Wat kunnen we tot woensdag nog doen?

Iedereen kan en mag raadsleden of fracties nog steeds mailen of bellen met zijn of haar bezwaren. Het is daarbij mogelijk nuttig om te melden dat je ook achter de mail van zondagavond 21.00 uur van Valerie, Yung, Willem, Maarten en Rick staat en daarom (en welke persoonlijke extra redenen je ook wil noemen) wil dat de raad tegen Meet-inn stemt.

Je kan zo veel mogelijk handtekeningen onder deze petitie verzamelen. Mail de link door, vertel het aan je buren, op de school van de kinderen, bij de bakker of de slager. Hoe meer namen er op deze lijst komen, hoe sterker we staan. Ook wanneer het woensdag toch fout gaat.

Hoe verder na woensdag?

We hopen natuurlijk dat het na woensdag eindelijk afgelopen is. Mocht dat niet zo zijn, dan kunnen we nog steeds een boel doen op Meet-inn tegen te houden. Hoe en wat we dan precies moeten, melden we indien nodig in een volgende update. We hopen uiteraard dat dit helemaal niet nodig is en we woensdag een feestje kunnen vieren!

Wil je nog meer doen, weten of helpen, laat dat dan vooral weten. De mailbox bij deze petitie wordt regelmatig bekeken!

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.