Ik hoor je niet!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Eindstand: 14.116 handtekeningen

2016-04-20 09:24:47

Verslag van de aanbieding van de handtekeningen, overgenomen uit de regionale dagbladen van uitgever Holland Media Combinatie.

Verslag: Roel van Leeuwen

HILVERSUM - ’Indrukwekkend’, zo betitelde Henk Hagoort, voorzitter van de Nederlandse Publieke Omroep, het feit dat ruim veertienduizend mensen de petitie ’ik hoor je niet’, over ’geluidsherrie’ op radio en televisie, hebben getekend. Hij belooft het signaal door te geven aan de omroepdirecteuren.

Hij deed dit dinsdag 19 april tijdens de overhandiging van de handtekeningen in het gebouw van de NPO. Hagoort kreeg de helft van de handtekeningen, de andere helft werd in ontvangst genomen door Pieter Arnold, secretaris van de Vereniging Commerciële Omroepen.

De petitie was opgezet door de ombudsredactie van deze krant en de stichting Hoormij naar aanleiding van een klacht van Wim Frisart uit Hilversum.

Irritant

,,Wat los van de getallen de meeste indruk maakt, zijn de meer dan vierduizend opmerkingen die we via de site en de post binnen kregen’’, aldus ombudsredacteur Durk Geertsma.

,,Hoe irritant mensen de geluidsherrie ervaren en hoe het toch mogelijk is dat samenstellers van programma’s maar niet kunnen begrijpen dat ze hele groepen luisteraars buiten sluiten door de stilte-verstorende muziekjes, bijvoorbeeld tijdens de file-informatie.’’

Volgens Geertsma hebben veel ondertekenaars van de petitie ook veel last van de snoeiharde reclames tussen en tijdens programma’s.

Serieus

Pieter Arnold gaf aan het signaal door te geven aan de commerciële omroepen. ,,Ik neem de zaak heel serieus.’’ Maar zowel Arnold als Hagoort gaf aan dat programmamakers hierin wel vrij zijn. Arnold: ,,In deze kwestie is bewustwording heel belangrijk.’’

Frisart is blij met de bijval voor zijn klacht. ,,Je kunt er wel over klagen bij de kapper, maar dat schiet ook niet op. Ik hoop dat er nu iets mee wordt gedaan. Maar ik verwacht niet dat het morgen over is met de herrie.’’

Op de foto van Studio Ton Kastermans v.l.n.r. Pieter Arnold van de Vereniging Commerciële Omroepen, ombudsman Ed Brouwer, Rennie van Moolenbroek van de stichting Hoormij, Henk Hagoort van de Nederlandse Publieke Omroep, Wim Frisart en ombudsman Durk Geertsma.

Ombudsredactie Holland Media Combinatie en de stichting Hoormij

13.145 handtekeningen. Hartelijk dank voor uw steun!

2016-04-01 09:14:33

Onze petitie heeft in zes weken tijd 13.145 handtekeningen verzameld. De meeste handtekeningen kwamen via deze site binnen. Op brief- en ansichtkaarten en petitielijsten kregen we meer dan duizend handtekeningen binnen. Hartelijk dank daarvoor.

De mogelijkheid om te tekenen blijft tot 19 april open staan. Dan bieden we namens de ombudsredactie van de kranten van uitgever Holland Media Combinatie en de stichting Hoormij de handtekeningen aan aan de vertegenwoordigers van de publieke en commerciële omroepen in Nederland. We zullen er op aandringen dat ze iets met de boodschap van ruim dertienduizend handtekeningen doen.

Rennie van Moolenbroek, Ed Brouwer, Durk Geertsma

Ombudsredactie Holland Media Combinatie en de stichting Hoormij

Magische grens van 10.000 handtekeningen bereikt!

2016-03-15 10:38:53

De petitie 'Ik hoor je niet' is in minder dan vier weken tijd door 10.000 mensen ondertekend. De magische grens werd dinsdag gepasseerd. Naast de digitale handtekeningen via deze petitie-site stromen ook de handtekeningenlijsten, brieven en ansichtkaarten binnen op de Ombudsredactie.

De handtekeningenactie loopt tot en met 31 maart. Hoe meer mensen tekenen, hoe sterker het signaal naar de omroepen! Vandaar dat we u nog een keer vragen om familie, vrienden, buren, collega's te benaderen om ook te tekenen.

9 maart: 9100 handtekeningen

2016-02-28 09:42:34

De petitie 'Ik hoor je niet!' is inmiddels door meer dan 9100 mensen ondertekend, zowel online als door het insturen van kaarten en brieven, soms met handtekeningenlijsten. Een geweldige resultaat, waarvoor we u hartelijk danken. We kregen media-aandacht op vele websites, in kranten, Radio 1, 2 en 5, RTV Noord-Holland en BNR Radio.

Uit de opmerkingen blijkt dat erg veel mensen zich storen aan de achtergrondgeluiden en aan het volume van reclames.

We zullen die ergernissen in april kenbaar maken aan de omroepen. We  hebben dus nog even om handtekeningen in de zamelen. Hoe meer, hoe sterker we staan!

Helpt u mee? Dat kan door deze petitie onder de aandacht te brengen bij vrienden en familie. Via een e-mail bijvoorbeeld of via social media. Op onze speciale website www.petitie-ikhoorjeniet.nl valt alles na te lezen. Onze Facebookpagina vindt u hier: www.facebook.com/ikhoorjeniet

Ombudsredactie Holland Media Combinatie en stichting Hoormij

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.