Burgerinitiatief Wageningen TTIP-Vrij!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Vandaag overdracht aan de Burgermeester | Today is the handover to the Mayor!

2016-03-12 08:50:04

Beste Ondertekenaars,

Dear Signatories, (English below)

Dat u deze email ontvangt, betekent dat u in de afgelopen maanden steun hebt betuigd aan het Burgerinitiatief Wageningen TTIP-Vrij!! Hiervoor allereerst onze hartelijke dank!

SPEKTAKEL, MUZIEK & DEMOCRATIE IN WERKING

Zaterdag 12 maart is de dag dat wij ons burgerinitiatief gaan overhandigen aan de Burgemeester van Wageningen. Gesteund door (op dit moment) 500 bezorgde inwoners van Wageningen vragen we hiermee de gemeente om zich uit te spreken tegen het vrijhandelsverdrag TTIP. Steun het burgerinitiatief een laatste keer door erbij te zijn. Kom kijken bij dit snelle en feestelijke overdrachtevenement met dansoptredens en live muziek om 13:00 op het marktplein.

Check onze Facebookpagina https://www.facebook.com/wageningenttipvrij/
n het evenement: https://www.facebook.com/events/1016535608419321/

Vraag uw mede-Wageningers om hun steun en laat ze online tekenen:http://www.petities24.com/wageningenttipvrij.

=============================================================================

English:

Dear Signatories,

That you receive this email, means that you have expressed support in recent months to the Citizens Wageningen TTIP-Free !! For this, first of all, our heartfelt thanks!

PERFORMANCE, MUSIC AND DEMOCRACY IN ACTION

On saturday March 12 we will hand over over citizin-initiative to the major of Wageningen. Supported by (at the moment) 500 inhabitants of Wageningen we will ask the municipality to declare themselves against this free trade agreement TTIP. Be there one last time to support the citizin-initiative, at this quick and celebrational transfer with dance performances and live music at 13:00 on the market square.

Check our Facebookpage https://www.facebook.com/wageningenttipvrij/
And the event: https://www.facebook.com/events/1016535608419321/

Ask your fellow Wageningers for their support by sending them this link:http://www.petitions24.com/wageningenttipfree

Burgerinitiatief Wageningen TTIP Vrij

De Laatste Loodjes - It is The last straw - Burgerinitiatief - Citizen Initiative Wageningen TTIP-Vrij / Free

2016-03-04 11:18:46

Beste Ondertekenaars,

Dear Signatories, (English below)

Op zaterdag 12 maart zal de officiele overhandiging plaatsvinden op het plein bij het gemeentehuis. De Wageningse burgermeester G.J.M. van Rumund zal de handtekeningenpersoonlijk in ontvangst nemen. Hierover binnenkort meer!

Om in aanloop naar de overhandiging het burgerinitiatief nog een extra zetje te geven, willen we u vragen om onderstaande brief door te sturen naar familie, vrienden en kenissen uit Wageningen. Het tekenen van de petitie kan op http://www.petities24.com/wageningenttipvrij (kies er trouwens gerust voor om uw handtekening niet openbaar te maken dit heeft voor ons geen verdere gevolgen, vergeet ook niet uw huisnummer in te vullen bij de postcode)

Vergeet ook niet om de facebookpagina van het Burgerinitief te liken of te delen op uw tijdlijn:   https://www.facebook.com/wageningenttipvrij/

Zo kunnen we, samen met u, in de laatste week nog extra veel handtekeningen verzamelen, en wordt het dus extra indrukwekkender!

Namens het comite Burgerinitiatief Wageningen TTIP-Vrij nogmaals hartelijk bedankt!
-----------------------------------------------------------------------------------------
Ond. : Wageningen TTIP-vrij

Beste mede-Wageninger,

TTIP is voor velen de bekend geworden afkorting voor het Transatlantic Trade and Investment Partnership. TTIP is een nieuw vrijhandelsverdrag dat ons vanuit Brussel op ondemocratische wijze opgelegd dreigt te worden. Het gevolg zou zijn dat de grote multinational bedrijven machtiger worden dan onze eigen regering. Met slechte gevolgen voor milieu, arbeidsomstandigheden, verzorging, werkgelegenheid, voedselkwaliteit en nog veel meer. Aangezien er in feite alle verregaande vrijhandel bestaat tussen de Verenigde Staten en Europa, dient men zich toch af te vragen waarom een dergelijk handelsverdrag dan eigenlijk nog nodig is.

Het handelsverdag is momenteel een veelbesproken thema in het nieuws en online. Er zijn al meerdere kritische TV voorlichtingsprogramma’s geweest, en ook via Internet zijn er veel commentaren en toelichtingen te vinden.
Wij van Burgerinitiatief Wageningen TTIP-vrij zijn van mening dat het TTIP verdrag een ernstige inbreuk vormt op de Nederlandse democratie en een bedreiging vormt voor de Nederlandse soevereiniteit.

Ten eerste is het onderhandelings proces omtrent TTIP hoogst ontransparant en ondemocratisch. Tot voor kort was er vrijwel niets bekend over de onderhandelingen TTIP. Zelfs nu hebben Europarlementariërs nauwelijks zicht op de inhoud en wordt hun verboden over de inhoud te spreken in het openbaar.
Ten tweede zal een TTIP verdrag leiden tot een ware ‘race to the bottom’ ten koste van veel bestaande economische bedrijvigheid in Europa. Omdat Europese markten direct zullen moeten gaan concurreren met Amerikaanse multinationals zullen verschillende sectoren, zoals de landbouw en het midden- en kleinbedrijf (MKB) in de vernauwing worden gedrukt. Multinationals zullen in deze sectoren kleine bedrijven uit de markt prijzen. Ook zullen de arbeidsvoorwaarden onder druk komen te staan. Dit alles zal ernstige gevolgen hebben voor de werkgelegenheid en de welvaart in Europa.

Ten derde is er ondanks de toezeggingen van Malmström, de voorzitter van de Europese Comissie nog steeds het risico dat we te maken krijgen met de beruchte ISDS-clausule. De ISDS clausule staats voor ‘Investor-State Dispute Settlement’ en word veelvuldig in internationale handelsverdragen opgenomen over de hele wereld. De clausule maakt het mogelijk voor multinationals om landen aan te klagen als zij door vernieuwde wetgeving winsten mislopen, soms met verstrekkende gevolgen.
Door deze clausule zal de Europese politiek veel ruimte voor het nemen van initiatief op het gebied van sociale en milieu wetgeving worden ontnomen. Beroemde voorbeelden zijn die van Phillip Morris dat Uruguay aan heeft geklaagdvoor 25 miljoen dollar voor anti-rook wetgeving en Roemenië waar de regering heeft werd aangeklaagd voor het sluiten van een goudmijn naar aanleiding van een milieuramp van kolossale proporties toen er 50 tot 100 ton cyanide in de rivier is gelekt uit de goudmijn bij Baia Mare. De Roemeense regering is via de ISDS clausule aangeklaagd door een Canadees bedrijf genaamd ‘Gabriel Resources’ voor 2,56 miljard dollar. Tot zover de ISDS clausule.

Het verzet groeit, zo heeft de vakbond van rechters in Duitsland zich uitgesproken tegen het TTIP verdrag en hebben zij verklaard dat de onderhandelingen wat hun betreft strijdig zijn met de Europses grondwet.

Steeds meer gemeenten en provincies in Nederland roepen de regering en de landelijke partijen op om TTIP en CETA te verwerpen of verklaren zich 'TTIP-vrij. Momenteel zijn er in Nederland al 21 gemeenten, 3 provincies en 1 waterschap die zich TTIP vrij hebben verklaard. Over heel Europa gezien zijn dit er al honderden. In Oostenrijk zhebben zelfs 60% van de gemeenten zich uitgesproken tegen TTIP.

Het burgerinitiatief “Wageningen TTIP-vrij” is opgezet om handtekeningen te verzamelen van tegenstanders van dit verdrag, en die aan het Gemeentebestuur te overhandigen met het verzoek Wageningen TTIP-vrij te verklaren, in navolging van het groeiende aantal Nederlandse TTIP- vrije gemeenten.
Wij zouden het op prijs stellen uw ondersteuning van deze actie te krijgen. U kunt deze geven door op de volgende link te klikken en uw handtekening te plaatsen.

De petitie: http://www.petities24.com/wageningenttipvrij
Daar het om een lokale actie gaat, is het een voorwaarde dat u inwoner van de gemeente Wageningen bent. Als u al eerder een soortgelijke sympathie betuiging hebt getekend via internet, is het geen bezwaar om nogmaals te tekenen, nu voor deze lokaal gerichte actie. Ook mogen vanaf één huisadres meerdere mails gestuurd worden.

Graag deze mail aan vele vrienden en kennissen door te sturen. Het is belangrijk!

Namens de Burgerinitiatiefgroep dank voor uw steun.

Bent u nieuwschierig geworden en wilt u meer weten over TTIP?
Kijkt u dan vooral eens naar de volgende links:

Een overzicht van TTIP vrije gemeenten in Nederland: https://milieudefensie.nl/ttip/gemeenten-tegen-ttip

Lubach over TTIP: https://www.youtube.com/watch?v=hLP0CzpP1XQ

Meer over TTIP:

Nederlandse overheid zet al jaren vol in op TTIP: ‘Falen is geen optie’
www.ftm.nl/artikelen/ttip-falen-is-geen-optie

Meer over weerstand tegen TTIP:

Gevolgen TTIP voor MBK: TTIP: Kansen of klappen voor het MKB?
ISDS-clausule: ISDS-claims minder schimmig door Nederlands onderzoek - Follow the Money

Phillip Morris vs. Urugay:

Gabriel Resources vs. Roemenië:

===================================

English Version (might not be translated totally perfect, therefor blame Google Translate :) )

Dear Signatories,

On Saturday, March 12th the official handover will take place on the square near the town hall. Wageningen's mayor G.J.M. van Rumund will be there to receive the signatures. Soon more about this!

Ahead to the handover of the citizeninitiative we'd like to give an extra push, and we ask you to send the following letter to family, friends and acquaintances from Wageningen. Signing the petition can be done http://www.petities24.com/wageningenttipvrij (t disclosing your signature from publicity has no further consequences for us, but do not forget to fill your housenumber with the zipcode )

Don't forget to like the facebookpage of the Burgerinitative or to share on your timeline: https://www.facebook.com/wageningenttipvrij/

Thus, we can, together with you, in the last week, gather many additional signatures, and thus will it be extra impressive!

On behalf of the Committee Citizeninitiative Wageningen TTIP-Free once again many thanks for your support!
-------------------------------------------------- ---

Dear fellow Wageninger,

TTIP is for many the known abbreviation for the Transatlantic Trade and Investment Partnership. TTIP is a new free trade agreement that our risks being imposed undemocratically from Brussels. The result would be that large multinational companies are more powerful than our own government. With bad consequences for the environment, working conditions, care, employment, food and much more. Since in fact all the far-reaching free trade between the United States and Europe, yet one has to wonder why such a trade treaty than is actually needed.

The trade adjournments is currently a much discussed topic in the news and online. There have been several critical awareness TV programs, and can also be found on the Internet there are lots of comments and explanations.
We are Citizens of Wageningen TTIP-free have the opinion that the TTIP agreement constitutes a serious infringement of the Dutch democracy and constitutes a threat to Dutch sovereignty.

Firstly, the negotiation process on TTIP highly non-transparent and undemocratic. Until recently, almost nothing is known about it the TTIP negotiations. Even now MEPs have little insight into the content and to speak their bans on the content publicly.
Secondly, will lead a TTIP agreement a veritable "race to the bottom 'at the expense of many existing economic activity in Europe. Since European markets will have to compete directly with US multinationals, various sectors, such as agriculture and small and medium enterprises (SMEs) are pressed into the stenosis. Multinationals will price small businesses out of the market in these sectors. Will also come to be working under pressure. All this will have serious consequences for employment and prosperity in Europe.

Thirdly, there is, despite the assurances given by Malmström, President of the European Comission is still the risk that we have to deal with the notorious ISDS clause. The ISDS clause State for Investor-State Dispute Settlement "and become widely recognized in international trade around the world. The clause allows multinational companies to sue countries foregone profits through new legislation, sometimes with far-reaching consequences.
This clause in European politics will be much scope for taking initiative deprived in the area of ​​social and environmental legislation. Famous examples of Phillip Morris that sued Uruguay for $ 25 million dollar for having anti-smoking legislation and Romania where the government has been sued for closing a mine following an environmental disaster of colossal proportions when 50 to 100 tonnes of cyanide the river has escaped from a gold mine in Baia Mare. The Romanian government via the ISDS clause sued by a Canadian company called Gabriel Resources' for $ 2.56 billion. So far the ISDS clause.

The growing opposition, as the union of judges in Germany has spoken out against the TTIP treaty and they have stated that the negotiations what their concerns are in conflict with the constitution Europses.

More and more municipalities and provinces in the Netherlands call on the government and on the national parties to reject or explain TTIP and CETA themselves "TTIP-free. Currently, there are already 21 municipalities, three counties and one water board that TTIP declared free in the Netherlands. Overlooked throughout Europe, these are already hundreds. In Austria even 60% of municipalities have ruled against TTIP.

The European Citizens' Wageningen TTIP-free "has been set up to collect signatures from opponents of this treaty, and to hand over to the City Council with a request to declare Wageningen TTIP-free, in line with the growing number of Dutch municipalities TTIP- free.
We would get it appreciate your support of this action. You can add it by clicking on the following link and place your signature.

The petition: http://www.petities24.com/wageningenttipvrij
Since this is a local action, it is a condition that you are a resident of the municipality of Wageningen. If you have previously signed a similar sympathy expression over the internet, it is no objection to draw again, now targeted for action locally. It's allowed to sent several mails from one home address when there live more than one person..

Please send this mail to many friends and acquaintances. It is important!

On behalf of the Citizens' Initiative Group thanks for your support.

Have you become curious and want to know more about TTIP?
Look particularly at the following links:
It's a mix between Dutch and English articles, so pick your choice

An overview of TTIP free municipalities in the Netherlands: https://milieudefensie.nl/ttip/gemeenten-tegen-ttip

Lubach on TTIP: https://www.youtube.com/watch?v=hLP0CzpP1XQ

More about TTIP:

Dutch government is already for years in full on TTIP: "Failure is not an option '
www.ftm.nl/artikelen/ttip-falen-is-geen-optie

More about resistance to TTIP:

TTIP consequences for MBK: TTIP: Opportunities or clap for SMEs?
ISDS clause: ISDS-less shadowy claims by Dutch research - Follow the Money

Phillip Morris vs. Uruguay:

Gabriel Resources vs. Romania:

Burgerinitiatief Wageningen TTIP Vrij / Free

Donderdag 3 December: Tegenlicht Meet-up in Thuis Wageningen

2015-12-03 15:15:29

Iedereen die al heeft ondertekend, en degene die dit ook nog wil doen is vanavond hartelijk welkom voor de Tegenlicht Meet up; Het Recht van De Sterkste.

Geïnspireerd op de aflevering van VPRO Tegenlicht: TTIP recht van de sterkste gaan we in gesprek met verschillende experts om de lokale gevolgen van het aankomende vrijhandelsverdag TTIP te bespreken en de effecten op onze democratie. Er zijn sprekers uitgenodigd vanuit de politiek, de vakbond en maatschappelijke organisaties om vanuit hun vakgebied licht te werpen op de onduidelijkheden van TTIP.

Sprekers:
Anne-Marie Mineur (Europarlementariër SP)
Guus Geurts (Swadeshi - Bureau voor Andersglobalisering en Platform Aarde Boer Consument)
Lot van Baaren (FNV zorg en welzijn)

Ook zal er de gelegenheid zijn voor inwoners van Wageningen om het burgerinitiatief Wageningen TTIP-vrij te ondertekenen.

Iedereen is welkom, in de woonkamer van Wageningen: Thuis.
Stationsstraat 32, Wageningen Vanaf 19,39 bent u van harte welkom!!

Burgerinitiatief Wageningen TTIP Vrij

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.