Behoud volwaardige rechtbank Zutphen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

ACTIE 8 oktober 8.30 voor de rechtbank

2015-10-02 08:26:10

Jullie komen toch ook?

We roepen iedereen op om donderdag 8 oktober om 8.30 voor de rechtbank te gaan staan. Die dag is de hoorzitting in de Tweede Kamer waar onze burgemeester zal betogen dat Zutphen de rechtbank moet behouden. De manifestatie duurt ongeveer een half uur en is een sterk signaal naar Den Haag!

Uit de stentor:

Iedereen die een steentje wil bijdragen in de strijd voor behoud van de Zutphense rechtbank, kan zich donderdag laten gelden. Er is dan een protestactie bij het juridisch bolwerk zelf.

Als het aan de Raad voor de rechtspraak ligt, wordt 'Zutphen' net als zes andere rechtbanken in Nederland danig afgeslankt. Grote strafzaken worden hier dan niet meer behandeld.

De gemeente Zutphen verzet zich hier tegen en voert als slogan daarbij 'Zutphen staat voor de rechtbank'. Donderdag moet dat letterlijk zichtbaar zijn. Die dag gaat een delegatie uit Zutphen naar Den Haag, om het standpunt over te brengen aan de Tweede Kamer. De gemeente hoopt dat bij vertrek van de bus, rond 08.30 uur, veel mensen letterlijk voor de rechtbank gaan staan.

Burgemeester Arnold Gerritsen gaf eerder al aan dat er ,,een breed en krachtig gedragen geluid nodig is om deze onwenselijke plannen te keren''. Want ,,een gemeentebestuur redt het niet in zijn eentje''.

GroenLinks Zutphen

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.