Tarik Z. moet onmiddellijk vrij!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Tarik Z. vrijlaten en snel een beetje!

2015-06-26 11:54:09

Tarik Z. kwam met een neppistool het journaal binnen. Waarom? Omdat het Journaal het door de Nederlanders meest geloofwaardige informatiekanaal is. En in een democratie is informatie dè weg naar macht. Helaas is die macht momenteel in verkeerde handen. Zo verkeerd, dat zelfs de informatie die het NOS journaal vertelt niet meer klopt met datgene waarvoor hun journalisten zijn opgeleid: mensen onafhankelijk informeren. Om dat aan de kaak te stellen kwam Tarik Z. het journaal binnen.

Tarik Z. pleegde geweld. Dat is iets wat wij verafschuwen. En daarvoor zit Tarik nu gevangen: hij gebruikte een vuurwapen. Maar we weten ook allemaal dat het ging om dreiging met een Nep-wapen. Eigenlijk heeft Tarik niemand niemand in gevaar gebracht want feitelijk was er geen wapen maar alleen een stuk ongevaarlijk plastic. Andersom was dat trouwens wel het geval, want de politie die hem in de boeien sloeg, stond wel met meerdere getrokken vuurwapens op hem gericht. Daarbij liep Tarik een aanmerkelijk maar weloverwogen risico. Tarik liet zich dus - verstandig dat hij is- rustig inrekenen.

Tarik Z. is een held. De misdaden en bedreigingen die voortvloeien uit de misleiding waaraan het NOS-Journaal zich schuldig maakt, zijn van een dermate andere orde dan de bedreiging met een speelgoedwapen waaraan Tarik Z. zich schuldig maakte. De daad van Tarik Z. is vergelijkbaar met de heldendaad van Richard Snowden: het vrijgeven van de snode plannen van de geheime diensten in Amerika. Tarik Z. was zo moedig om de staatspropaganda der Nederlanden bij de horens te vatten.

De banken en de multinationals hebben de wereld in hun greep. Mensen als Tarik Z. steken hun nek uit. Juridisch gezien wordt hem een misdaad aangerekend. Maar de intentie waarmee die daad is verricht -en ook dat is bekend- was dit zeker niet uit eigenbelang. Integendeel. Ook dat had het OM moeten onderzoeken. Want de claim die Tarik Z. in zijn verweer aanvoerde, zijn motief, is nooit onderzocht door het OM. Dat gebeurt ook niet als een eenling iets roept. De objectiviteit van Het Journaal heeft nooit ter discussie gestaan...

Tarik begreep ook wel dat je het gevecht met de bierkaai verliest als eenling. Als je juridische stappen tegen het NOS-journaal onderneemt, om te bewijzen dat het heult met de onderwereld van onze machthebbers, dan moet je eerst een maatschappelijke discussie op gang brengen. En daar was het Tarik om te doen.

Wat Tarik Z. deed was juridisch fout maar maatschappelijk juist. Hij wilde de discussie aanzwengelen dat de NOS met zijn berichtgeving gedirigeerd wordt door de staat. En dat is een onvergeeflijk ernstige ondermijning van de democratie. Een misdaad die de 'misdaad' van Tarik Z. verheft tot een heldendaad.

Daarom de ethische vraag: weegt de dood en armoede van vele mensen ten gevolge van manipulatie van de kiezer door de moedwillige misleiding door het NOS Journaal op tegen het onder dreiging met een speelgoedwapen binnenlopen van het NOS Journaal om deze misstand aan de kaak te stellen?

U kunt reageren door de petitie te ondertekenen.

Jerry Kroezen

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.