30 km/u in alle Brusselse woonwijken, ook in de Vogelzangwijk!

• omdat transitverkeer op structurele wegen moet blijven, wegen die woongebieden omwijken en niet doorkruisen
  • omdat een voetganger of fietser 5 keer meer risico loopt om gedood te worden bij 50 km/u dan bij 30 km/u
  • omdat verschillende maximumsnelheden in een buurt leidt tot verwarring bij weggebruikers en tot meer ongevallen
  • omdat een lagere snelheid geluidsoverlast en vervuiling vermindert
  • omdat alle bovengenoemde redenen voorzien zijn in het regionaal plan „Good Move”, dat grotendeels overlegd werd!
GEEN uitzonderingen!

Vandaag besloot de gemeente Sint-Pieters Woluwe om de maximumsnelheid van 50 km/u te behouden op 2 km gemeentelijke wegen in de Vogelzangwijk. Morgen, zou deze gemeente haar wegennet verder kunnen uitbreiden tot 50 km/u. Morgen zouden, andere gemeenten, zich hierdoor kunnen laten inspireren. Dit is een gevaarlijk precedent.
NL.pngDit is niet redelijk. Daarom vragen wij de burgemeester van Sint-Pieters-Woluwe om zich te houden aan het „Good Move”-plan door de snelheid vanaf 1 januari 2021 overal in de Vogelzangwijk te beperken tot 30 km/u, dus ook op de Gebroeders Legrainlaan, Vrijwilligerslaan, Julius Caesarlaan, Atlantische Oceaanlaan en de Nijvelsedreef.

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Door te ondertekenen, machtig ik BurgerActie Vogelzangwijk om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.