Wij willen een nieuwe thuis voor Isis, de hond die na mishandeling bij dezelfde eigenaars werd geplaatst,

Ergens begin Oktober werd Isis door zijn baasje door het raam geduwd. Zij viel van een hele hoogte naar beneden en heeft nu al enkele zware maanden revalidatie achter de rug. Het hele tafereel werd zelfs vastgelegd op video; je hoort het baasje van Isis vragen of het arme diertje er klaar voor is. Alleen al het feit dat de dader dit zelf filmt en met zijn uitspraken geen enkele vorm van empathie naar zijn hondje toe toont, bewijst dat deze persoon niet in staat is om te zorgen voor een dier.

Daarnaast moet er ook gedacht worden aan de psychische gezondheid van het dier zelf. Men mag het trauma dat het hondje met dit voorval (en waarschijnlijk nog vele andere voorvallen in het verleden) niet onderschatten. Het hondje heeft een lange tijd gerevalideerd in het asiel, bij lieve mensen die haar alle zorg en aandacht gaven die ze verdiend. Het is verschikkelijk dat hij na zijn herstelling nu terug bij dezelfde dierenbeulen beland die hem zo hebben toegetakeld.

Daarom pleiten wij met deze petitie samen voor een nieuwe thuis voor Isis met mensen die haar alle liefde en aandacht geven die ze nodig heeft. Een thuis die ze echt verdiend. Dierenmishandeling mag niet onbestraft blijven!