Vertrouwen in NS-directie tot ver onder het nulpunt gedaald!

Vreeland 18 december 2020.

Vertrouwen in NS-directie tot ver onder het nulpunt gedaald!

Zeggen wij als personeel! Natuurlijk is er in elk bedrijf wel eens wat aan de hand, maar deze directie trekt een spoor van vernieling door het bedrijf. En daar zijn wij als personeel nu wel eens klaar mee. Waar vorige directies, na het vertrek van Ingrid Thijssen in 2014, al mee begonnen zijn, heeft de huidige directie echt grote stappen gezet voor de totale afbraak van NS. Zij gaan werkelijk niets uit de weg, als het gaat om hun ultieme doel te bereiken, de werknemers knechten en vooral monddood te maken. Hieronder leest u de argumenten van deze drastische en noodzakelijke stap.

Dit is overigens een initiatief van het PCS, het Personeel Collectief Spoor en wij leggen deze brief aan alle personeelsleden voor om medeondertekenaar te worden.

• Groot Werkoverleg Den Haag december 2014, hier zijn beloftes gedaan door mevr. Rintel waarvan er werkelijk geen één is nagekomen.
  • Officiélle vakbondsstakingen zijn door directie en management gesaboteerd.
  • Andersdenkende werknemrs worden veelal ontslagen of de wacht aangezegd.
  • Er bestaat binnen de NS geen dialoog meer.
  • Het rondje om de kerk is nog steeds niet definitief uit beeld bij de directie.
  • De regelruimte is totaal verdwenen.
  • Vakantieregelingen die onder zware druk staan.
  • Bij Ticket & Service voert de directie een achterbakse sanering door.
  • Een geniepige aanbesteding voor zelfrijdende treiene (Met een machinist in de cabine ter controle). Met daar overheen zonder medeweten van de OR een onderzoek naar level 4 (Dus zonder een machinist in de cabine).
  • Een sterke versobering van sociale regels  ook wel het Corona Pact genoemd.
  • De aanpak van het Coronavirus door
    de directie. Zich compleet verschuilen achter het RIVM en zelf geen enkele verantwoordelijkheid hierin nemen.
  • Inkrimpen van het personeel aan de onderkant, terwijl er aan de bovenkant een zeer dure directeur wordt ingevlogen.
  • De directie heeft twee managers vorig jaar ruim een half miljoen euro aan ontslagvergoeding betaald.
  • Ondanks de vele offers die het personeel in de uitvoering dit Corona-jaar heeft geleverd, volgt er geen eindejaarsgeschenk. Dat staat in schril contrast met de gouden handdrukken en dure directeuren.

Dit zijn zomaar wat praktijkvoorbeelden waar wij als personeel achter zijn gekomen. Maar wat ligt er nu nog meer op de plank en in het verschiet om er even doorheen gejaagd te gaan worden de komende maanden?

Alleen het bovenstaande is al reden genoeg om deze petitie te ondertekenen en hiermee het vertrouwen in deze directie op te zeggen.

Het PCS. (Personeels Collectief Spoor.

Door te ondertekenen, machtig ik P.C. Spoor om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.