Veilig Peulis

Beste bewoner van Peulis,

Wij hebben als inwoner van de Oude Putsebaan ondervonden dat er heel wat buren zich zorgen maken over de veiligheid van onze straat.  Er zijn al verschillende bewoners die hun ongerustheid geuit hebben aan de burgemeester en de vele andere bevoegdheden.  Intussen hebben zij toch al iets bereikt. Onze straat is recentelijk een zone 30 geworden.  Maar dit doet spijtig genoeg niet veel aan het probleem.  Nog te veel chauffeurs lappen de regels aan hun laars.  Er moeten dringend nog maatregelen genomen worden door ons gemeentebestuur :

Waarom ?

• voor de veiligheid van onze kinderen en kleinkinderen die met fiets of te voet naar school gaan
  • omdat er door de aanleg van Molenveld meer verkeer zal doorkomen, nu door het werfverkeer en in de toekomst het verkeer van de bewoners van Molenveld zelf
  • omdat onze straat een binnenweg is naar Rijmenam en Bonheiden (Imeldaziekenhuis)

Welke ? Zie ook in tab "Aankondigingen"  naar aanleiding van vergadering gemeentebestuur 07/07/2014

• Meer flitscontrole
  • Bewustwordingscampagne (affiches) : verantwoordelijkheid ligt in handen van de chauffeurs zelf en moeten zich meer bewustworden
  • Geen zwaar verkeer
  • Aanleg fiets/voetpad
  • Eénrichtigs verkeer
  • Verbodsbord met onderbord "uitgezonderd plaatselijk verkeer" (doorgaand verkeer via Mechelbaan)

We gaan hiermee toch niet wachten totdat er een dodelijke slachtoffer valt ? Want zo gaat het altijd, er moet eerst iets gebeuren voordat er maatregelen getroffen kunnen worden.

Dus teken deze petitie en laat ons gemeentebestuur weten dat er meer mensen bekommerd zijn over de veiligheid van onze straat.  Ook jullie familie, zoals grootouders, zussen of broers, alsook vrienden die bekommerd zijn om onze straat mogen deze tekenen.

BEDANKT !

Opmerkingen :

1. Lees ook ons Aankondigingen (tweede tab) !!!
  2. U kan er voor zorgen dat uw naam niet kenbaar zal gemaakt worden op het internet als u op onderstaande vraag "Nee" aanduid !
  3. Op het tab-blad opmerkingen hebt u de kans om bijkomende aantekeningen te geven als u dat wenst !
  4. Indien je ons nu reeds wil helpen hieraan iets te doen, kunnen julie dit door op de site www.ikflitsmee.be de Oude Putsebaan aan te duiden als een plaats waar voortdurend te snel gereden wordt.  Als jullie als locatie "Oude Putsebaan 8, Putte" aanduiden hebben we veel meer kans dat de Politie ons eruit zal pikken voor de Flitsmarathon.  Ik ben ervan overtuigd dat heel Peulis hiermee gebaat zou zijn !!
  5. Kunnen jullie onze petitie ook delen op FACEBOOK aub ?