Stop de onnodige snoei en kap in Hoogeveen

2e4e4b9f-974a-4cba-9435-8a7f22a8a3c3.jpgIVN, afdeling Hoogeveen, luidt de noodklok. In Hoogeveen wordt momenteel een ware kaalslag uitgevoerd door de Gemeente. Het groen in Hoogeveen staat ernstig onder druk. Niet alleen door klimaatverandering maar ook en vooral door onnodig ingrijpen bij perk en park, bij boom en struik.

Bezorgde inwoners van Hoogeveen trekken aan de bel en doen een beroep op IVN. Maar waar wij niet over gaan is het beleid van de Gemeente. Wat we wel kunnen doen is een beargumenteerd tegengeluid laten horen. Wij zijn opzoek naar verhalen rondom ernstige snoei rondom bomen en struiken en hoe het ook anders kan.

Het is genoeg. Er is genoeg gekapt en gesnoeid. De kaalslag mag nu stoppen. De vogels, insecten, zoogdieren die ook in Hoogeveen leven houden net als wij niet van deze verstoring.

Door droogte, verdroging en ook vernatting staat de Natuur, ook in stedelijk gebied, erg onder druk. Er zijn andere manieren om de Natuur te helpen in plaats van vernietiging van een habitat voor grote en kleine bewoners.

Door te ondertekenen, machtig ik IVN Hoogeveen om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.