Heropenen Zuidhavenpoort Zierikzee voor autoverkeer

Opmerkingen

#803

Ik teken omdat ik hiermee hoop dat de wethouder gaat inzien dat een goedbedoeld plan meer dan teveel negatieve gevolgen heeft die teruggedraaid kunnen worden met het weer openstellen van de "ontsluitingsweg" door en over de Zuidhavenpoort!? Het oorspronkelijke idee om de Nieuwe haven en binnenstad met deze afsluiting "autoluw" te maken heeft feitelijk het tegenovergestelde bereikt!? Met een beetje gezond verstand heb je géén half jaar nodig om dat in te zien, dat weet je nu al.

(Zierikzee, 2017-10-02)

#804

ik het een verkeerd besluit vind

(zierikzee, 2017-10-02)

#806

Plan west is 1 grote verkeersbende geworden.

(Zierikzee, 2017-10-02)

#808

Het houd al het verkeer van de inwoners van Zierikzee op met als oorzaak dat alle uitgangs wegen hardstikke druk worden

(Zierikzee, 2017-10-02)

#811

Het een domme zet is van de gemeente en het files oplevert en gevaarlijke situaties via sluiproutes

(Zierikzee, 2017-10-02)

#815

Ik teken omdat ik overstekend op het Kraanplein binnen 1 minuut 4 radeloze automobilisten/ toeristen heb geholpen door ze de weg de stad uit te wijzen. Gelukkig voor hen ben ik stadsgids in "toeristenstad"(!) Zierikzee.

(Brouwershaven., 2017-10-02)

#816

De overgang te veel problemen met zich mee brengt.

(Zierikzee, 2017-10-02)

#817

Dit kan gewoon niet !!stond weer in de file

(Zierikzee, 2017-10-02)

#821

Het is op bepaalde tijden een drama is om de stad uit te komen. Gevolg er worden allerlei verkeers caperiolen uitgehaald om niet te hoeven wachten.

(Zierikzee, 2017-10-02)

#826

Dat de binnenstad auto luw gemaakt word prima. Maar er wonen ook mensen in deze mooie stad. De Zuidwellebrug is ook al afgesloten voor auto's. Zo is het een hele zoektocht om de stad in en weer uit te komen met de auto.

(Zierikzee, 2017-10-02)

#830

Ik moeilijk loop en altijd met veel plezier winkelde in en rond de binnenstad. Nu niet meer omdat ik op het Havenplein niet meer kan parkeren. Zonde voor de ondernemers als er meer mensen zijn zoals ik.

(Serooskerke Schouwen, 2017-10-02)

#832

Kansloze beslissing, zoals velen...

(Zierikzee, 2017-10-02)

#833

Door het sluiten van Zuidhavenpoort worden andere wegen in Zierikzee overbelast.

(Nieuwerkerk, 2017-10-02)

#836

Ik ben het niet eens met deze beslissing.

(Zierikzee , 2017-10-02)

#839

Één uitweg, via de Laan van St Hilaire vind ik een gevaarlijke situatie.

(Zierikzee, 2017-10-02)

#843

Dit kan absoluut niet. Een ieder met gezond verstand kan zelf wel bedenken waarom niet....

(Zierikzee , 2017-10-02)

#848

ik teken omdat ik 4 maanden per jaar in nieuwerkerk woon en mijn boodschappen in Zierikzee doe en train bij knuls.

(st jean de monts, 2017-10-02)

#850

Het is wel heel erg druk uit plan west richting de rotonde/richting Goes.
Het milieu sparen?

(Dreischor, 2017-10-02)

#851

Niet alleen het besluit is slecht, de timing is nog slechter. Boodschappen doen bij de aldi of lidl, of stomweg parkeren om boodschappen te doen in de binnenstad van Zierikzee, is bijna niet meer te doen.

(Scharendijke , 2017-10-02)

#854

Het een drama is!!

(Zierikzee, 2017-10-02)

#858

Ik teken omdat, het als bewoner in het centrum van zierikzee, het geen doen is via 1 manier zierikzee uit te kunnen. Zorgt voor files en onveilige situaties.

(Zierikzee, 2017-10-02)

#859

Er voor zo'n belachelijk dom, irritant en achterlijk plan eigenlijk geen passende woorden zijn.....

(Zierikzee, 2017-10-02)

#860

Het voor veel mensen problemen geeft om een heel stuk iedere dag om te moeten rijden. En t nut????

(Dreischor , 2017-10-02)

#861

Ik ben tegen, omdat die paal Zierikzee in de weg staat

(Zierikzee, 2017-10-02)

#862

Het is verschrikkelijk onlogisch

(Zierikzee, 2017-10-02)

#864

Het een chaos is om Zierikzee uit te komen. Alles sluiten ze af: zuidhavenpoort, de Mol, paardenstraat en Zuidwellebrug. Dat is onbegrijpelijk!!

(Zierikzee, 2017-10-02)

#865

Ik het belachelijk vind

(zierikzee, 2017-10-02)

#866

Ontsluiting vanuit de binnenstad, haven kwartier is nu heel slecht!

(Zierikzee, 2017-10-02)

#867

Het niet werkt op deze manier, en heel Zierikzee op z'n kop staat,zo naar t werk terug er van??

(Zierikzee, 2017-10-02)

#868

Verkeer loopt vast in Zierikzee graag poort Open.

(Zierikzee , 2017-10-02)

#872

Onnodige file bij rotondes en stoplicht

(Zierikzee, 2017-10-02)

#874

Nieuwe haven, n59 drukker dan ooit

(Zierikzee , 2017-10-02)

#875

ik nu steeds in de file sta om de stad uit te komen. derest van de stad ligt opengebroken. zie nu ook veel sluipverkeer op de wandeling rijden.

(Zierikzee, 2017-10-02)

#876

er geen mens meer naar zierikzee komt havenplein afgeslotengeen parkeren meer, nu in de file staan als je even in zierikzee moet zijn mij zie je niet meer

(Brouwershaven, 2017-10-02)

#882

Veel tijdverlies , ergernis, onveiligheid en millieubelastig. Onbegrijpelijk.

(Zierikzee, 2017-10-02)

#883

Ik werkzaam ben bij bouwbedrijf quant zierikzee . We werken vaak aan oude panden aan de nieuwe haven /oude haven
En als we om spullen moeten zijn we 8 minuten onderweg om op de werkplaats te komen terwijl als we door de poort kunnen ben ik er binnen 2 minuten .

(Nieuwerkerk, 2017-10-02)

#884

Omdat een bezoek aan Z'zee als winkel- , horeca of evenementenbestemming door deze afsluiting nog minder interessant wordt. Zuidhavenpoort is ook een hoofd onsluitingsroute.

(Oosterland, 2017-10-02)

#888

Ik teken omdat het heel erg onhandig is. Sta nu elke ochtend en namiddag in de file en dit levert erg veel fustratie op. Niet alleen bij mij maar ook bij mijn mede mens.

(Zierikzee, 2017-10-02)

#889

Ik teken omdat het de slechtse beslissing van de gemeente in jaren is. Wat een puinhoop om de stad uit te komen en het is ook heel onveilig. De mensen gaan toch de haven op op vervolgens allemaal weer te keren. Dus in plaats van 1 keer komen ze allemaal 2 keer langs.

(Zonnemaire, 2017-10-02)

#891

Het is een belachelijk en dom besluit om de poort te sluiten. Dit moet terug gedraaid!

(Zierikzee, 2017-10-02)

#893

In een word dom en met welk doel?

(Zierikzee, 2017-10-02)

#898

Het heel erg moeilijk is om op een gewone manier door de stad zierikzee te kunnen rijden.

(Nieuwerkerk, 2017-10-02)

#901

Ik als oud stad bewoner het belachelijk vind dat de Zuidhavenpoort nu dicht is. Ik vraag me werkelijk af wat sluiting nu verbeterd. Ik zeg open houden die poort!

(KApelle, 2017-10-02)

#902

1 uitgang voor al het verkeer in Zierkzee is zeer frustrerend en tevens levensgevaarlijk

(Zierikzee, 2017-10-02)

#903

Ik vind het onzin dat de poort afgesloten is voor auto's nu wordt de Laan van St Hillaire dubbel belast we kunnen voorsal smorgens moeilijker weg het loop vast bij de stoplichten.

(Zierikzee, 2017-10-02)

#905

Omdat het 1 puinhoop is en het in vakantieperioden nog gekker wordt en zeker wanneer nieuw supermarktencomplex op oude locatie praxis open gaat. Doorgaande route haamstede heeft steeds meer oponthoud omdat verkeer van laan v st hilaire steeds meer de doorgaande weg op rood gooit. Niet meer de weg op te komen vanuit de zandweg. En zo zijn er nog tal van dingen meer te verzinnen. Heb al grondig woordje met betreffende wedhouder gesproken. Jammer van haar reactie. Hoe kun je nu vasthouden aan iets met zoveel nadelige effecten. Goed initiatief deze actie. Ik had als ik van Burg was eieren voor mijn geld gekozen. Burgers gaan zich op den duur massaal tegen gemeente keren mede door grapje brouwerseiland. Dingen tegen beter weten in doordrukken is niet de manier. We moeten het samen met zijn allen doen op het eiland. De gemeente moet toch zijn bevolking vertegenwoordigen en juist niet tegenwerken. Veel succes met deze actie.

(Ouwerkerk, 2017-10-02)

#906

Mijn ouders wonen in het jacobstraatje. Het is zoieZo al waardeloos omdaar te komen. Laatste moesten we naar het stort. Dit is 20 min heen en 20 min terug. 14 km. Dit is niet normaal. En verdrievoudiging van de CO2 uitstoot vervuiling in de binnenstad gaat hiermee zeker omhoog. Sluit het af voor vracht verkeer in de drukke uren maar niet voor bewoners.

(Goes, 2017-10-03)

#910

Ik vind dat er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan indien geheel plan West en een deel van de binnenstad afhankelijk is van 1 enkele route in en uit de stad.

In heel het land proberen we files te voorkomen, maar 'wij' creëren er doodleuk gewoon 1. Zonder 1 enkel alternatief...

(Zierikzee, 2017-10-03)

#911

Het van de pot gerukt is dat alles op slot gaat. Verzin eerst maar eens een goede oplossing voordat je alles dicht goed. We leven niet in 1700. Tijd gaat eenmaal vooruit en niet achteruit. De stad is al op slot. We moeten het wel rendabel houden. Gooi er een paar flitsers tegen aan. Verdienen jullie wat en is de snelheid laag.

(Zierikzee, 2017-10-03)

#912

Ik teken omdat ik vanaf de Venkelstraat telkens in de file sta op weg en terug van mijn werk , ik vind het een heel onprettig idee dat er maar één weg is om het centrum te verlaten.

(Zierikzee, 2017-10-03)

#913

Onbegrijpelijke beslissing van de gemeente. Reistijd naar Goes/ Middelburg vanuit centrum Zierikzee wordt nu 10-15 minuten langer, aangezien je ontzettend moet omrijden en omdat de enige overgebleven weg nu constant volloopt en vaststaat. Zeker voor mensen die elke dag voor werk op en neer moeten heeft dit een aanzienlijk effect op de leefbaarheid van het centrum.

(Zierikzee, 2017-10-03)

#915

Ik teken omdat de timing waardeloos is en het verkeer in de ochtend vastloopt. Nu ook de uitgang bij mondragon dicht is kun je Zierikzee niet normaal meer uit. Tijd om daar wat aan te doen!

(Zierikzee, 2017-10-03)

#921

Ik het echt een belachelijk idee vind. En als taxichauffeur is het vrijwel niet te doen om met een rolstoelbus klanten op te halen etc.

(Zierikzee, 2017-10-03)

#923

Ik teken omdat ik het volledig eens ben met indiener. Ik maakte geregeld gebruik van de Zuidhavenpoort om van de westkant(poortambacht) naar de oostkant(Malta) te komen. Mijn andere uitweg was om via dePaardenstraat te gaan, maar die is twee jaar afgesloten. Door het centrum is ook nog een optie maar die wordt geblokeerd door de afsluiting Mol en is maar een tijdelijke optie. Ik vind dat de Zuidhavenpoort minimaal gedurende de afsluiting Paardenstraat geopend moet blijven. De Gemeente zou eens moeten kijken hoeveel mensen er door het 's-Heer Arendsstraatje gaan (tegen het verkeer in) en de Wandeling(alleen toegankelijk voor bestemmingsverkeer. Ook ben ik al auto's door de Noordhavenpoort tegen gekomen(veiligheid??).

(Zierikzee, 2017-10-03)

#924

Ik zelf in de binnenstad woon. En hier hinder van ondervind.

(Zierikzee, 2017-10-03)

#925

Ik teken omdat het naast verkeersproblemen rondom de stad, ook verkeersproblemen en gevaarlijke situaties in de stad veroorzaakt.

(Zierikzee, 2017-10-03)

#926

Not a smart move by Gemeente Zierikzee. During a night this last week the brandweer had the nieuwe haven blocked so NO way to drive out of town legally!! Wake up Gemeente!! Now all traffic routed around the outside but this was bad traffic already!!

(Zierikzee, 2017-10-03)

#927

ik het ermee eens ben dat de poort open moet het schilt inorm in tijd omdat je nu helemaal om moet rijden.

(zierikzee, 2017-10-03)

#932

Het verkeer nu 1 grote chaos is, waarom een halfjaar wachten laat die paal nu zakken en kijk of het probleem oplost! Of moet er eerst wat gebeuren!

(Zierikzee, 2017-10-03)

#933

Ik teken omdat het plan ondoordacht is.

Het sluiten van de poort is pas acceptabel als er meer dan 1 route uit de stad is. (Zodra de verbouwing van mondragon klaar is)
Daarnaast is de sluiting ook nog eens uitgevoerd in een stijl die totaal niet bij de historische poort past. Voor een monumentale stad zoals Zierikzee zou het behouden van het monumentale karakter van de poort op de eerste plaats moeten staan. RVS palen met felle LED verlichting past hier zeker niet bij.

(Rotterdam, 2017-10-03)

#937

Ik teken omdat ik nu een pleuris eind om moet rijden naar de zuidhoek.

(Zierikzee, 2017-10-03)

#938

Er nu veel meer file is, kwa luchtvervuiling gaan we omhoog omdat iedereen nu 15min om te rijden en het belachelijk is om maar op 2 manieren het centrum uit te kunnen. Het beangstigd mij.

(Zierikzee, 2017-10-03)

#943

Het verkeer rond Zierikzee steeds vast staat !!
Ook de veiligheid is in het geding daar de hulpdiensten (ambulance, brandweer, politie enz.) ook veel hinder kunnen ondervinden van deze situatie.

(Zierikzee, 2017-10-03)

#944

Zuidhavenpoort de route vanuit het centrum zierikzee naar de kleine kernen ten oosten van zierikzee

(ouwerkerk, 2017-10-03)

#945

Ik vind dat de zuidhavenpoort en tevens ook de zuidwellebrug weer open moet voor verkeer!

(Zierikzee, 2017-10-03)

#947

Je zzee niet meer uit kunt...stel je voor brand in de stad.. leed niet te overzien

(Nieuwerkerk, 2017-10-03)

#952

Ik werk in de thuiszorg in zierikzee en het kost ons veel tijd om steeds helemaal rond te rijden en ergens snel zijn( omdat iemand alarmeert bijvoorbeeld) in de spits is onmogelijk door de file die er steeds staat!!

(Kamperland, 2017-10-03)

#954

Ik teken omdat het middel erger is dan de "kwaal".

(Zierikzee, 2017-10-03)

#955

De verkeerssituatie in Zierikzee welke is ontstaan nadat de poort gesloten is voor regulier verkeer is K.T, maar de gemeente Zierikzee/ mevr. v/d Burg is blind voor hun inwoners

(Nieuwerkerk, 2017-10-03)

#961

Omdat door de files we zierikzee lastiger in en uit kunnen en het is zo niet nodig

(Zierikzee, 2017-10-03)

#962

Het is van de gekke als ik even naar de bibliotheek ga dat ik onderhand al bij de bakker in de file terecht kom voor de stoplichten.. en dat gaat zo door tot ik via de rotonde bij het busstation ben. Mateloos irritant

(Zierikzee, 2017-10-03)

#963

Ik niet meer fatsoenlijk uit zierikzee kan komen

(Yerseke , 2017-10-03)

#964

Alle verkeer uit Zierikzee langs 1punt? Wat zomers al helemaal vast zit?
Zorg eens voor een goed integraal verkeersplan

(Zierikzee, 2017-10-03)

#965

Het is vreselijk Ik werk in de wijkverpleging te Zierikzee Soms kun je niet alles op de fiets doen Moet je van een client vanuit de binnenstad naar Malta moeten Etc etc Kom je rond de spits Dan staan de auto s tot aan de weststraat Lekker milieuvervuilend !!! Onbegrijpelijk !!!!SNEL OPEN die poort !!!In naam van ORANJE

(Veere, 2017-10-03)

#966

De situatie is gewoon te belachelijk. Bedankt voor de petitie!

(Zierikzee, 2017-10-04)

#968

ik
iedere keer vast sta op de rotonde als ik naar mijn werk wil en nu 15min eerder weg moet een onverstandig besluit om de poort te sluiten

(zierikzee, 2017-10-04)

#969

Het verkeer moet nu omrijden, waardoor het overal vast komt te staan. En als taxichauffeur is dit niet echt handig. Als het seizoen weer gaat beginnen, zal het compleet vastlopen.

(Zierikzee, 2017-10-04)

#972

Ik teken omdat de huidige situatie erg onveilig is. Er staan nu al regelmatig lange rijden Zierikzee uit (en ook in want de rotondes staan ook vol) en als er een keer een echte calamiteit is dan zitten mensen als "ratten" in de val.

(Goes, 2017-10-04)

#973

Het mij tegenwoordig veel meer tijd kost om Zierikzee uit te komen richting mijn woonplaats Middelburg.

(Zierikzee, 2017-10-04)

#975

Het een hele domme beslissing is geweest. Die terug gedraaid MOET worden.
Het leven in de Weststraat word er steeds minder leefbaar door. Bedankt lsd. Of te wel
OLSD.

(Zieirkzee, 2017-10-04)

#976

Ik teken, omdat veiligheid voorop staat.
Maar ook omdat zo alles in de mooie binnenstad van Zierikzee kapot gaat.

(Brouwershaven , 2017-10-04)

#978

Maar 1 weg beschikbaar in Zierikzee is onzin. Open de poort!

(Zierikzee, 2017-10-04)

#985

Sluiting onzin is naar mijn mening en een aantasting van het zicht op de monumentale stadspoort

(Kats, 2017-10-04)

#986

Het een drama is in de stad nu

(Zierikzee, 2017-10-04)

#989

Er voor heel Zierikzee zuid-west en centrum maar een toegangsweg is. Dit is onverantwoord en veroorzaakt verkeerschaos. Vanwege werk sta ik hier bijna dagelijks in.

(yerseke, 2017-10-04)

#991

Het veel te druk is in de Laan van St. Hilaire.

(Zierikzee, 2017-10-04)

#994

Het is één grote chaos nu in zierikzee op deze manier.....luisteren naar de inwoners...daarvoor zijn jullie gekozen...

(oosterland, 2017-10-04)

#996

Dit is heel onhandig. Er werd veel gebruik van gemaakt.

(Ouwerkerk, 2017-10-04)

#997

Omdat er geen doorstroming meer is alleen maar file

(Zierikzee , 2017-10-04)