Schoolgeld leerjaar 20-21 teveel voor het aantal lesuren en soorten les die MBO'ers, HBO'ers en Uni krijgen.

Ik heb duo gecontacteerd via een klachtenbrief met de stelling dat het schoolgeld van 20-21 teveel is voor wat we krijgen aan lessen. Persoonlijk krijgen mijn klasgenoten en ik 6 lesuren per week aangeboden via online en 1x in de 3 weken fysiek op school voor maar 2 uur. Ze willen dat wij €1202 betalen.

In het HBO word het dubbele aan lesgeld gevraagd (2143 euro) en nog minder les gegeven. Zo hebben zij 4 lessen per week, van 100 minuten per les, online. In verhouding klopt dit dus niet.

Op de Universiteit hebben ze gemiddeld 7 uur per week les en daar betalen ze 2000 euro voor.

Zo merk je dat ieder studerende last heeft van deze maatregelingen en ze het het geld niet waard vinden voor wat ze ervoor terug krijgen.

Screenshot_2020-09-18_155843.png

Mochten jullie deze mening met mij delen, teken dan deze petitie. Als ik genoeg handtekeningen heb, zal ik deze meevoegen aan een brief richting de minister van Onderwijs.

Door te ondertekenen geef ik Amy van Wijk toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.