Restart a heart 2014: Your hands can save lifes !

De overlevingskans bij hartstilstand op straat is momenteel maar 5 à 10%. Het starten van een reanimatie door een omstander kan deze overleving verdubbelen tot verdrievoudigen. We moeten echter vaststellen dat dit slechts in 20% van de gevallen gebeurt. Door een verplichte reanimatieopleiding in scholen zouden we de kennis van deze levensreddende handelingen kunnen verspreiden en op termijn de overleving van vele slachtoffers kunnen verbeteren. www.restartaheart.be

Je kan ons hierbij helpen: teken deze petitie van de Belgische Reanimatieraad om mee te ijveren dat reanimatieonderwijs een verplicht lesonderdeel wordt voor alle middelbare scholen in België.

Door te tekenen geef ik Belgische reanimatie raad toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Om er zeker van te zijn dat u onze e-mails ontvangt, voeg dan info@petities.com to aan uw adresboek of lijst met veilige afzenders.

We zullen deze petitie adverteren aan 3000 mensen.