Red de 106 linden van de Koolkerkse Steenweg.

Teken de petitie voor het behoud van deze 106 Linden. Koolkerkse Steenweg: Stad Brugge is van plan om deze 106 kerngezonde linden te kappen.

Volgens stad Brugge moeten deze bomen weg omwille van geplande wegenwerken maar ook enkele bewoners zouden deze bomen weg willen.

Volgens ons kunnen de voet- en fietspaden heraangelegd worden zonder deze bomen te kappen.

Linden kunnen honderden jaren oud worden.

Hoe komt het dat in andere steden bomen bij wegenwerken kunnen blijven staan, maar dat dit in Brugge niet kan?

Denk ook eens aan het nut van bomen. Vlaanderen is qua luchtvervuiling één van de meest vervuilde regio’s van Europa. Bomen capteren CO2 en zetten dit om in zuurstof. De huidige bomen verwijderen tot 70 keer meer fijn stof dan wanneer ze vervangen worden door nieuwe aangeplante bomen. Door de kap van de 106 linden zal  het natuurlijk en ecologisch evenwicht grondig verstoord worden. Na het kappen van grote bomen merken bewoners op dat er veel minder vogels aanwezig zijn in hun straat. Een groene omgeving  heeft een gunstig effect op de gezondheid van mensen. Meer groen in de woonomgeving zorgt trouwens niet alleen voor minder depressies. Het vermindert ook het aantal mensen met een angststoornis, overgewicht en diabetes.

Zie ook: Bomen in de stad redden jaarlijks een leven http://www.mo.be/artikel/bomen-de-stad-redden-jaarlijks-een-leven

Bekijk ook eens onze facbookpagina en onze website:

Koolkerkse_Steenweg_nieuw.jpg