Kinderbegeleid(st)er is ook zorgsector

Men is al maanden aan het zeggen dat iedereen die in de zorgsector werkt gevaccineerd zal worden, indien gewenst uiteraard. Gisteren kwamen er heel positieve reacties naar boven dat dit goed vooruit gaat. Maar tot nog toe heeft niemand van de kinderopvang, buitenschoolse of crèche, een uitnodiging verkregen. Zij zorgen ook en zouden dus ook recht moeten hebben, indien gewenst, om in het vaccinatieschema opgenomen te worden. Crèche medewerkers hebben dagelijks te doen met luiers die ververst moeten worden, niesbuien die uiteraard niet in de elleboog maar wel in het gezicht gebeuren. Buitenschoolse opvang zou opgenomen moeten worden gelijk met leerkrachten, ook zij helpen bij het toilet gebeuren van kleuters en zo nu en dan lagere schoolkinderen. Het zou ook veel aangenamer werken zijn daar de kloof die nu als maar groter moet worden tussen begeleider en kind te kunnen verkleinen. Want wat staat er bij al deze mensen voorop? Juist, het welbevinden en welzijn van elk kind. Laat ons aub deze helden ook in het vaccinatieschema op laten nemen. Ik zeg uitdrukkelijk ook voor ieder die wenst gevaccineerd te worden. Hopend op jullie steun en goedkeuring van hogeraf.

Door te ondertekenen, machtig ik Samina Bruyninckx om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.