“James Ensor dierenasiel Oostende”

James Ensor dierenasiel Oostende”  JA / NEEN ?downloaden_(2).jpg

Het stadsbestuur Oostende verspreide inmiddels via de pers, dat het meerjarenplan werd aangepast. Onder meer investeert de stad drie miljoen euro extra voor klimaat. Evenmin maakt het stadsbestuur Oostende 600.000 euro vrij voor de Oostendse kunstenaar James Ensor deze in het jaar 2024 dan 75 jaar geleden overleden is. PRO-actief Oostende vind de plannen van het stadsbestuur meest contraproductief.

PRO-actief Oostende is van overtuiging dat wij de Oostendse kunstenaar James Ensor beter en nuttiger kunnen eren. Heel wat oostendenaars weten blijkbaar niet, dat het dierenasiel te Oostende in 1929 mede werd opgericht door de kunstenaar James Ensor. De Oostendse kunstenaar stond aldus mee aan de wieg van het dierenasiel te Oostende.

Gelet op de meest slechte toestand van het Oostendse Dierenasiel, werd inmiddels beslist dat Oostende nood heeft aan een nieuw asiel. De structuur van het gebouw is aan herstelling toe. Echter zou de kostprijs voor herstellingen de prijs voor een nieuwbouw overschrijden. Het vorige stadbestuur maakte dan ook de belofte, voor iedere euro die het Blauwe kruis van de kust via een crowdfunding binnen krijgt, het stadsbestuur 1,- euro bijgeeft.

Deze belofte werd tot op heden door het nieuwe stadsbestuur verworpen. Hierdoor raakt het dierenasiel behoorlijk in de problemen. De thuisloze dieren komen niet zelden met de pootjes in de regen te staan.

PRO-actief Oostende doet hieromtrent een meest constructief voorstel aan het stadsbestuur, waarmee wij drie vliegen in één klap kunnen slaan. De Oostendse kunstenaar James Ensor was net zoals 95% van de Oostendenaars een echte dierenliefhebber. Dit willen wij als burgerpartij koppelen aan de naam van de kunstenaar. De 600.000 euro die het stadsbestuur vrijmaakt om James Ensor te eren, kunnen perfect worden gebruikt voor de nieuwbouw van het asiel. Hierdoor krijgt Oostende een “James Ensor dierenasiel”.  Wij koppelen de interesses van de Oostendse kunstenaar aan de noden van het asiel en eren  James Ensor op een bijzondere wijze.

Met ons constructief voorstel bundelen wij aldus verschillende elementen met elkaar, zonder dat iemand zijn gezicht verliest.

Teken deze petitie als U het voorstel wil steunen...

Danku

Door te ondertekenen, machtig ik Pro-Actief Oostende om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.