Eerlijke regels voor inhalen bij ziekte

Op dit moment is de regelgeving omtrent inhalen en herkansen zo, dat als je door ziekte gedwongen bent een examen / toets te missen, dit ten koste gaat van je herkansingen.

Dit is ten eerste onverantwoordelijk met corona, want het motiveert studenten om ondanks klachten toch naar school te komen voor examens / toetsen.

Ten tweede is dit volstrekt overbodig als deze regel als doel heeft te voorkomen dat studenten misbruik maken van de inhaalmogelijkheid. Niemand houdt ervan om een toets later in te moeten halen. Studenten van Dulon VAVO zijn volwassen en gemotiveerd genoeg om gewoon op te komen dagen bij examens en toetsen.

Ten derde is het simpelweg onbegripvol naar studenten die ziek zijn. Als een student gezondheidsproblemen heeft en vaak ziek is, moet de school dit niet bestraffen door het inhalen ten koste te laten gaan van het aantal herkansingen. Het is al vervelend genoeg als je ziek bent, beperkingen op het herkansen van examens hoeven daar niet ook nog eens bovenop.

De regels moeten worden aangepast zodat studenten die door ziekte gedwongen zijn om toetsen / examens in te halen, hier niet onder komen te leiden met hun herkansingen.

Door te ondertekenen, machtig ik Timo Huising om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.