Huldiging en ereronde te paard moet blijven!

linten1.jpg

De KNHS gaat de huldiging te paard bij KNHS Dressuur kampioenschappen afschaffen. Wij zijn het daar niet mee eens. De ereronde te paard is de kroon op de prestatie van de kampioen en wordt zeer gewaardeerd door ruiter én publiek! Het is een belangrijke traditie die de sport mede aantrekkelijk maakt.

Wij

Leden van de KNHS

constateren

dat de KNHS bij de beslissing om de huldiging te paard af te schaffen onvoldoende rekening heeft gehouden met de wensen van de leden. Wij willen als leden kunnen blijven genieten van de huldiging en ereronde te paard of pony. Het is immers de kroon op de prestatie van de kampioen! De ruiters en publiek verheugen zich ieder kampioenschap op dit ultieme moment.

En verzoeken

dat de KNHS deze beslissing terugdraait waardoor de kampioenen én publiek de mogelijkheid houden om te genieten van een huldiging en ereronde te paard. Het is in het belang van de aantrekkelijkheid van de sport! Laat de keuze om al dan niet te paard deel te nemen aan de ruiter zelf. De ruiter kan zelf goed inschatten of het vertrouwd is om deel te nemen. De ruiter kent zijn eigen paard immers het best.