Het is tijd dat de geldkraan - ónze geldkraan - richting mevr. Kaouakibi per direct en volledig dichtgedraaid wordt . Genoeg is genoeg .

Wij , het Volk , democratische oversten der parlementariërs , eisen het ontslag van mevr. Sihame El Kaouakibi .

Even recapituleren...
- El Kaouakibi zou bijna 1 miljoen euro voor eigen belang hebben gebruikt , waarvan bijna een half miljoen subsidiegeld , óns geld dus , en bijna een half miljoen van private investeerders .

- De stad Antwerpen opende een onderzoek naar de besteding van vele honderdduizenden euro's aan subsidies voor Let's Go Urban .
Daarnaast zijn ook andere onderzoeken naar mogelijke fraude gestart door verschillende overheidsdiensten .

- Annemie Moens , de in begin februari 2021 aangesteld voorlopig bewindvoerder van Let's Go Urban, sprak in haar voorlopig verslag onomwonden van "georganiseerd bedrog", en uitte het vermoeden dat zeker de laatste jaren het financiële geldgewin voor mevrouw El Kaouakibi voorop stond .

- Na berichten dat El Kaouakibi haar vastgoed wilde verkopen , liet de stad Antwerpen begin april 2021 beslag leggen op haar privébezit , waaronder een villa aan de rand van Antwerpen.
Deze zogezegd in beslag genomen villa werd echter nadien nog te huur aangeboden op Airbnb...

- Na een door Open VLD-voorzitter Lachaert op 31 maart 2021 bij de interne tuchtcommissie opgestarte procedure tot uitsluiting uit de partij , nam El Kaouakibi op 8 april 2021 zelf ontslag uit de Open Vld.
Ze blijft echter wel zetelen als onafhankelijk Vlaams Parlementslid.
Het is te zeggen ; zetelen?
Sinds oktober 2020 , inmiddels bijna een jaar dus , heeft men Sihame in het parlement niet meer gezien , ook al heeft ze al die tijd tot op heden steeds haar wedde van ca. 6000e/mnd alsook haar medewerker (kost ca.5000e/mnd) behouden.

- Hoewel ze blijkbaar aan een ernstige en slepende medische aandoening lijdt , waardoor ze niet in staat is op een stoel in het parlement te zitten (lang niet het zwaarste werk , vergeleken met de dagtaak van velen onder ons) , blijkt dit wonderkind evenwel in staat blakend van gezondheid te verschijnen op lettersoep-feestjes zoals 'Woodpop' te Antwerpen .

Aangezien wij de werkgevers zijn van de parlementariërs en de subsidies afkomstig zijn van gelden die uiteindelijk door ons allen opgebracht worden , beschouwen wij de aanwijzingen van fraude tegen haar als aanwijzingen van diefstal ten nadele van haar werkgever , zijnde het Volk .

Daarinboven achten wij het compleet onzinnig om iemand die weigert haar democratische taken op te nemen nog langer wedde uit te keren bovenop de vele tienduizenden euro's welke ze al uitgekeerd kreeg zonder daar enige arbeidsprestatie tegenover te stellen en zijn wij van mening dat haar hele gedragslijn getuigt van een arrogantie en volksminachting die een volksvertegenwoordiger onwaardig is en niet langer getolereerd kan , niet langer getolereerd mág , worden .

Wetstraatjournalist Ivan De Vadder stelde dat het parlement haar baas niet is en dus geen controlearts sturen .
Dat is ook zo ; in een democratie is het Volk de uiteindelijke baas der parlementariërs . Bij deze en in die hoedanigheid achten wij alle bovenstaande wantoestanden dan ook gegronde redenen voor ontslag met onmiddellijke ingang .

Genoeg is genoeg .photostudio_1632227883011.jpg

Door te ondertekenen, machtig ik Mikky Vermaere om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.