Herinvoering basisprotocol cultuur met onmiddellijke ingang - Réintroduction protocol culturel de base avec effet immédiat.

Wij zijn zeer teleurgesteld over de huidige bepalingen van het KB van 27/11/2021 dat repeteren met een amateurvereniging onmogelijk maakt. Ondanks de zeer positieve ervaringen van de afgelopen maanden én het bewijs dat repetities geen broeihaarden zijn, moet een hele sector in onduidelijke omstandigheden de deuren weer sluiten.
Bovendien is ook reeds aangetoond dat de verspreiding van aerosollen tijdens het blazen en/of zingen beperkt is en vermeden kan worden door de  toepassing van het basisprotocol cultuur.

Daarom vragen wij met onmiddellijke ingang de herinvoering van dit protocol.

Zo worden de inkomsten voor de professionele krachten in de amateursector gegarandeerd, is er duidelijkheid voor de amateurverenigingen en kan elke speler in de liefhebberssector zijn engagement en maatschappelijke bijdrage in een veilig kader verder zetten!

Een initiatief van de Vlaamse DirigentenVereniging

Nous étions très déçus par les dispositions actuelles de l’arrêté Royal du 27/11/2021 qui rend impossible les répétitions des associations d’amateurs. Malgré les expériences très positives de ces derniers mois et la preuve que les répétitions ne sont pas un terrain propice pour Covid-19, le secteur amateur doit à nouveau quitter ses activités dans des circonstances plutôt flou. Par ailleurs, il a déjà été démontré que la propagation des aérosols lors du soufflage et/ou du  chant est limitée dans l’espace et peut être évitée en appliquant le protocole culturel de base.

C’est pourqoui nous demandons la réintroduction de ce protocol culturel avec effet immédiat.

De cette façon, les revenus des travailleurs professionnels du secteur amateur sont garanti, la clarté est assurée pour les associations d'amateurs et chaque acteur du secteur amateur peut poursuivre son engagement et sa contribution sociale en toute sécurité !

Une initiative de l’Association des Chef des Choeurs et Orchestres Flamand

KB 27-11-2021: https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article.pl

Vlaamse DirigentenVereniging    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Vlaamse DirigentenVereniging om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw telefoonnummer niet openbaar online weergeven.