Hang de wijzerplaten op de Sint Romboutstoren terug

http://www.romboutwordtwijzer.be/images/rww.jpgSint-Romboutstoren wil zijn historische uurwerk terug, dat als gigantisch staaltje van durf en vernuft de wereld wist te verbazen. Deze toren wil zijn grootste skelet-torenuurwerk ter wereld terug. Rombout wil zijn ‘leeg’ gelaat weer gezicht en uitdrukking geven. Rombout wil wéér wijzer worden, om Mechelen bij de tijd te houden. Het Mechels Uur moet wéér evidentie worden…”

Nee: het gaat écht niet om een liflafje of als een overbodige facelift. Het is de natuurlijke evidentie zelf! Dit torenuurwerk zal effectief draaien op de binnensinstallatie die aanwezig is, en sinds 2009 wacht op de voltooïng met de vier wijzerplaten aan de flanken. Het is NU of NOOIT. Nooit lagen de kaarten zo goed om dit broodnodige sluitstuk van de buitenrestauratie te realiseren. Mechelaars zullen trots zijn dat dit eeuwenoude erfgoed weer de toren zal sieren in perfecte harmonie met de gotische lijnen. Toeristen zullen er zich met bewondering aan vergapen . Het kan gerealiseerd worden – met jouw broodnodige steun en sympathie. Financieel haalbaar – op korte tijd uitgevoerd, en met de expertise die NU nog ruimschoots is, kan Sint-Romboutstoren weer schitteren zoals in vorige eeuwen. Het is vijf voor twaalf.

Rombout wil wéér bij de tijd zijn.. Rombout wil zijn waardigheid terug, en weerom de grootste ‘staande klok’ ter wereld zijn. Wat in de Eerste Wereldoorlog in de vernieling werd geschoten, moet in ere hersteld worden. Het kan! Néé: het MOET. Vandaag willen we de verantwoordelijkheid opnemen om de wereld te tonen dat Maneblussers met lef en gezond chauvinisme hun dromen weten waar te maken! Laat Rombout nu niet in de steek, en laat hem weer wijzer worden!

Meer op www.romboutwordtwijzer.be