Geen hoofddoeken voor Utrechtse BOA's! Geen gemarchandeer met de scheiding van kerk en staat!

08a43df79595ef24eb37b0ce97141501.jpgDe Utrechtse gemeenteraad heeft in 'al haar wijsheid' besloten om het voor BOA's mogelijk te maken religieuze symbolen te gaan dragen. Dat betekent BOA's met hoofddoeken, keppeltjes en kruizen om de nek. En op termijn waarschijnlijk ook hooligansjaals, PVV speldjes, Baudet buttons en wat je verder nog maar aan identiteit zou willen uitdragen. Want als je het de ene groep toestaat, kun je het de andere niet ontzeggen. Zo zet je dus zelf de scheiding tussen kerk en staat op de helling. De hele linkervleugel van de Utrechtse raad heeft hiervoor gestemd, tot aan het CDA toe. Ongelooflijk dat er zo lichtzinnig met dit principe wordt omgegaan.

Wij roepen hierbij op om deze gevaarlijje beslissing terug te draaien. Scheiding van kerk en staat is er niet voor niets. Die scheiding is er o.a. om godsdienst strijd te voorkomen. En om de neutraliteit van de overheid te garanderen. De overheid dient elke partijdigheid te vermijden, en ook de schijn daarvan. Daarom zijn wij fel tegen dit besluit, en willen wij dat de scheiding van kerk en staat gehandhaafd wordt.

Door te ondertekenen, machtig ik Jaap Kries om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.