Verdubbeling inschrijvingsgeld DKO: Nee! Brief aan Minister Smet

Quoted post


Gast

#216 Re:

2012-12-06 20:25

#215: Nonsens -

RECHT VOOR IEDEREEN op zomaar zo goed als gratis (groepsgericht) individueel onderricht op eenderd welke leeftijd op kosten van de rest van de samenleving ??? DKO groeide de laatste jaren aanzienlijk, het moet ook nog betaalbaar blijven voor de maatschappij !

Reacties


Gast

#217 Re:

2012-12-06 20:54:12

#216: - Re:  

 

Nou, als je de mensen hier hoort is het niet bepaald 'Zo goed als gratis'. De volwassenen horen er nu eenmaal bij omdat ze als hulp voor de kinderen onvervangbaar kunnen zijn in de opleiding van die kinderen. Er zijn ook instrumenten die moeilijk door kinderen kunnen aangeleerd worden. Maar eens te meer wordt hier weer 'de kunstenaar' en 'de maatschappij' tegenover elkaar gesteld. Dat is een verschrikkelijke fout en een noodlottige gedachte, je zal wel zien welk soort maatschappij daaruit voortkomt. Ik zie ook niet goed in waarom de Vlaamse regering zijn DKO duurder én onaantrekkelijker moet maken dan het meeste privé-onderwijs én (belangrijk, als je niet uitgaat van de aanstaande Grote Splitsing) dan het Franstalig onderwijs. Als je de Vlaamse gemeenschap cultureel volledig machteloos en de bevolking cultureel analfabeet wil maken moet je het zo maar arrangeren. En daar was het in 1970 met de 'Culturele autonomie' toch om te doen dacht ik.
Elena

#221 Re: Re:

2012-12-06 21:21:36

#216: - Re:

Zo goed als gratis ... een instrument is al erg duur en mag ik je erbij vertellen dat ik meer parkeergeld betaal dan inschrijvingsgeld. Begin niet over alternatieven als bus etc. want die zijn er niet als je met een groot en delicaat instrument op stap bent, om nog maar te zwijgen over de ontzettend slechte verbindingen tussen mijn woonplaats en de academie.