GESLOTEN! Landsmeer: steun aan onze Burgemeester!

Quoted post

de Roerdomp

#186 weghouder

2012-09-25 15:22

monteban durft zeker niet meer door de dorpsstraat naar huis ik zag hem via de sluiproute
calkoenstraat gaan.

Reacties

Drika

#234 Re: weghouder

2012-09-27 01:34:25

#186: de Roerdomp - weghouder

Even voor de goede orde..……de Calkoenstraat is geen sluiproute van hr. Monteban. Het was al ver vóór deze actie zijn (bijna) dagelijkse route.                                                                                                                                                            Niet dat ik voor hem pleit. Want ik heb die man nooit gemogen. De schijnheiligheid straalt van zijn gezicht af. Of beter gezegd: de achterbaksheid.

Dan wat die al eerder genoemde beerput betreft….. één van de dingen die ik me af vraag is, aan wie we het te danken hebben dat de toewijzing van de sociale huurwoningen nu via Woningnet verloopt en niet meer via het gemeentehuis.                         Is dat de gemeente (hr. Monteban?), de huurdersvereniging of de woningbouwvereniging(en)? Ikzelf heb zo’n donkerbruin vermoeden dat het de eerst- en laatstgenoemden zijn. Samen onder één hoedje spelen? Maar de gemeente heeft zich er mooi in laten luizen. Of riekt het hier ergens naar…..?                                                                                                                   Een voorrangsregeling van 5 (!) jaar  voor de oud ingeschrevenen op de woningzoeklijst van Landsmeer. Laat me toch niet lachen!!!!                                                                                                                                                                        De gemeente had moeten bedingen dat oud ingeschrevenen en inwoners van Landsmeer sowieso ALTIJD voorrang krijgen op een vrijgekomen huurwoning in deze gemeente!! Zoals bij veel omliggende gemeenten het geval is. Onbeperkt en niet zoals nu, voor maar een paar jaar. En zelfs daar houden ze zich niet aan!!                                                                                         De heer Monteban heeft zelf eens tijdens een vergadering gezegd “…..dat we er rekening mee moeten houden dat  eigen inwoners niet (meer), of nauwelijks nog in aanmerking zullen komen voor een sociale  huurwoning in Landsmeer. Er zullen altijd wel Woningnet ingeschrevenen van elders zijn die hoger op de lijst staan dan de inwoners van Landsmeer. Of urgentiegevallen, etc. Dat had hij vooraf al kunnen bedenken!! Waarom niet voor zijn burgers gestreden?  Hij lijkt me toch geen persoon die over zich heen laat walsen (door Eigen Haard). Nu weet hij zich toch ook halsstarrig te verzetten?                                               Daar hebben we nu járenlang leges voor betaald (om op die lijst te blijven staan)! Allemaal weggegooid geld geweest. Maar wel een fijne melkkoe voor de gemeente!!! Kunnen we even vangen? Ons geld terug? Zou wel zo eerlijk zijn.                                Ik heb inmiddels al geconstateerd dat Woningnet ook niet waterdicht is. Woningen die, voor ze via Woningnet aangeboden worden, al toegewezen blijken te zijn aan mensen. Waarom ze dan nog via Woningnet aangeboden worden is mij een raadsel. Mogelijk om de schijn op te houden? Kost toch ook alleen maar weer extra geld en energie. Moet er weer iemand van de
woningbouw bij aanwezig zijn als de "overige gegadigden" de woning kunnen bekijken. Ook gebeurd het dat vrijgekomen woningen niet eens via Woningnet aangeboden worden. Dan schermen ze met een urgentiegeval of stadsvernieuwer. Hoezo stadsvernieuwer? Hier worden geen wijken gesloopt, zodat de mensen een ander onderdak moeten hebben. Hoe wordt je bedonderd?

En hoe is het in vredesnaam mogelijk dat een huurder van Landsmeer binnen 10 jaar, voor de 4e keer een andere, en steeds
betere woning toegewezen krijgt? Geldt dan ineens de regel niet meer dat anderen die langer ingeschreven staan, voorrang hebben? Hoe krijgt zo’n persoon dat voor elkaar? Een goede bekende misschien van bepaalde mensen?                                Het lijkt wel of het overal een rotzooi is. En Jan-met-de-pet heeft vaak het nakijken.

Wat de handelingen van de wethouders hier betreft, het woord maffia is al gevallen. Zelf vergelijk ik ze een beetje met Kadhafi van Libië. Die had in het begin, toen hij aan de macht kwam, veel goede voornemens voor het volk (lees burgers). Kwam ze ook na, maar naarmate hij langer aan de macht was, vulde hij alleen nog maar zijn eigen zakken. Was het alleen nog maar eigenbelang. Met recht een machtspositie. Daar hebben de wethouders hier ook een handje van.                                     Iemand die tegen ze is wordt (nog) niet gemarteld en ………..,  zoals in Libië. Maar wordt, zoals in dit geval de burgemeester, het werken wel onmogelijk gemaakt. Zeer, zeer spijtig dat ze niet doorgaat. Ze had haar rug recht moeten houden.                      Ik had graag het einde van de klucht meegemaakt. Dat alle rottigheid eens boven water kwam. Ik ben bang dat dat nu niet zal gebeuren. De rest zal wel in de doofpot blijven. Ze zullen er wel voor zorgen dat er weer een slappeling als burgemeester komt. Kunnen zij verder hun gang gaan. Tenzij de heer Remkes ingrijpt. Wat te hopen is.                                                                 Wat mevr. Nienhuis betreft, ik wens haar veel sterkte toe en succes in haar verdere loopbaan. Dat ze het maar beter mag treffen dan in deze gemeente.

 

Een zeer boze inwoner van de gemeente Landsmeer.