Tegen de plezierjacht

Quoted post

bromsnor

#63

2012-08-30 22:32

Ik ben blij dat ik jaag..Plezierjacht dus ja, en als ik 100 dagen in het veld waarin ik niets schiet moet ruilen met 5 dagen waarin ik 50 stuks zou schieten zou ik kiezen voor de eerste
Het beheer van vossen en kraaien is in eerste instantie te doen omdat ik graag wild ZIE!
Buiten dat EET ik ook graag wild omdat er geen puurder vlees bestaat dan van een dier dat in alle vrijheid, in(betrekkelijke)rust en niet opgefokt en met een grote varieteit aan natuurlijk eten tot wasdom komt
Ik vind het ook jammer dat er zoveel mensen tegen de jacht zijn die nooit ofte nooit in de natuur komen (tenzij 's zondags,liefst met loslopend hond of op een quad)en dus bijgevolg ook niets weten over de natuur en wss er ook niet in zijn geïnteresseerd

Reacties


Gast

#64 Re:

2012-08-31 10:52:45

Geniet van de natuur, maar laat de vos lopen.
Je verspreidt er alleen de hondsdolheid en de vossenlintworm maar mee.
Reintje heeft tenslotte altijd in goede harmonie met de overige wildsoorten kunnen leven.
Er spelen heel andere factoren, die de wildstand bepalen.
Voordeeltje hiervan is misschien, dat de mensen van 3 hoog achter nu op zondagse schoenen de natuur in kunnen trekken.
Daisy

#69 Re:

2012-09-08 23:26:26

#63: bromsnor -

Hier niet, ik woon midden in de natuur en ben er opgegroeid. Dus ook veel te maken met jacht toestanden en wantoestanden. Het is gewoon te erg voor woorden hoe jagers omgaan met de natuur, hoe ze al schouderkloppend op elkaar schouder lachend rondlopen als ze met elkaar een onschuldig dier hebben kapotgeschoten. Het is te triest voor woorden hoe ze doen en die echo's van ze zijn enorm. Bovendien denken ze dat het carnaval is ofzo, kijk eens hoe ze er bij lopen......triest volkje!