Geen particulier vuurwerk meer!

Quoted post

Frenc Noot

#56

2012-06-17 15:37

iedereen die nu aan het huilen is dat zijn/haar hond bang is van vuurwerk dat ligt 9 van de 10 keer toch echt aan je eigen een voorbeeld: een hond schrikt van een knal van vuurwerk de meeste baasjes of bazinnen die dat zien reageren meteen ahh kom maar hoor het is goed tis sonde en ga zo maar door maar wat de meeste mensen niet weten is dat je zo juist het bange gedrag van je hond aanmoedigt dus kan je de schuld bij het vuurwerk leggen maar leer eerst eens hoe je je hond benaderd in bepaalde situaties.

zelf heb ik ook een hond die geeft niks om vuurwerk soms een schrikreactie maar hersteld zich dan meteen weer en kan je zeggen dat heeft niet alleen te maken met de aard van het beest maar ook hoe je als baasje reageert op het gedrag van je hond.

Reacties


Gast

#58 Re:

2012-06-17 17:47:57

#56: Frenc Noot -

Beste

hm, aangezien ik niks van honden afweet, kan ik moeilijk beoordelen of je argumentatie steek houdt. Het zou best kunnen wat je zegt. Alleen: de meeste honden hebben hoe dan ook schrik, wat jammer is voor de dieren. Maar je ‘vergeet’ paarden, pony’s, ezels… Zijn die dan ook allemaal verkeerd opgevoed? Die staan ’s nachts in een stal wanneer het vuurwerk knalt. Als zij dan ontsnappen, lijkt me dat niet echt de schuld van de eigenaar…

Frank

 

naddev
Gast

#64 Re:

2012-06-17 21:33:47

#56: Frenc Noot -

De honden die mijn dochter heeft, zijn al van puppy tijd, getraind op bliksm, donder en vuurwerk; Ze reageren er niet op...Het is natuurlijk niet goed voor hun oren daar ze 7 x beter horen dan de mens, Weet ik heb altijd honden had maar die werden in een goede hondenschool opgeleid . Je kan geen ezel, paard schaap enz zo opleiden , alhoewel het zou moeten kunnen dan van in de puppy tijd . Voor mij geen vuurwerk te duur te gevaarlijk en vuile brol. Er zijn plezanter dingen om te vieren ..

nadine

#192 Re:

2015-01-04 23:59:53

#56: Frenc NootWat ne zever!! Ik zit nu inmiddels aan mijn 6de hond. En ik kan je vertellen dat het helemaal van hond tot hond afhangt. Ik heb er 4 gehad die er niets om gaven en 2 die het bestierven. Het is niet alsof ik dus geen enkele ervaring met honden heb. Ik weet best wel hoe ik er mee om moet. Deze is er gelukkig niet bang van. Maar de vorige haar angst is pas op haar 13de levensjaar over gegaan?! Notabene ; toen was ze ondertussen behoorlijk doof ;-) En ik heb haar echt nooit betutteld. Makkelijk om de schuld bij de baasjes proberen te leggen. Tssss.....