Geen particulier vuurwerk meer!

Quoted post


Gast

#1

2012-06-11 13:09

Vuurwerk op zich is een drempelverlagend, verkleuterend tijdverdrijf, een belediging ook naar zij toe die onder echt vuurwerk te lijden hebben: mensen in oorlogsgebieden. Heel weinig mensen staan daarbij stil en gapen maar naar ontploffingen in de lucht.

Dat dieren (en mensen met gehoorproblemen bijvoorbeeld) eronder lijden, staat al lange rijd vast. Ik vrees dat we nooit aan een voldoende aantal handtekeningen zullen geraken, maar als niemand iets probeert te ondernemen, gebeurt er niets!


Reacties


Gast

#2 Re:

2012-06-11 20:02:29


Gast

#4 Re:

2012-06-11 20:44:44

#1: -

We kunnen alleen maar zoveel mogelijk handtekeningen verzamelen... Bedankt voor de reactie én de ondertekening.

Wees vriendelijk gegroet,

Frank


Gast

#77 Re:

2012-07-04 12:49:55

#1: -

Niet alleen in Vlaanderen...!!!Dit verbod moet ook uitgevoerd worden in andere landen!!! Vuurwerk is pure geldverspilling...,daar kunnen andere goede actie's mee gesteund worden.Er zijn genoeg organisaties die geld kunnen gebruiken om leed te verzachten bij mens en dier....!!!


Gast

#79 Re:

2012-09-22 20:35:08

#1: -

Niet zo zeuren over iets wat zoveel vreugde geeft en bovendien prachtig om naar te kijken is. Verbied wapens, die veroorzaken veel meer leed dan wat geschrokken beesten.

lucienne Pooters

#135 Re:

2015-01-02 14:13:11

#1: -  Volledig mee eens!!! er is al genoeg mensen en dierenleed !! dit weggeschoten geld kan veel meer betekenen in tijden van crisis !!!en voor diegene die het nog steeds niet begrepen hebben : resultaat dit oudejaar,  (dat geweten is en aangifte van gedaan is)  1 paard van 6 jaar dat is dood gevallen, 1 hond dat tijdens het vluchten dodelijk geraakt is door een auto en een poes waarvan de staart volledig is weggebrand en het ook niet overleefd heeft!!! Er zullen nog wel meer slachtoffers zijn waarvan wij niet op de hoogte zijn!!

Wat ik ook even kwijt wil  : terwijl ik dit schrijf krijg ik van FB een reklame door de strot geduwd van de grootste veroordeelde broodfokker van het land die zijn pups aanbied!! heeft FB dan geen enkel greintje begrip of respect voor mens en dier??? klein verstand of grote geldzucht???? veel succes met de petitie en hoop dat daar in de toekomst rekening mee gehouden word!

 

 


Gast

#1018 Re:

2020-01-04 16:50:36

#1: -  

dit slaat nergens op!

ik vind juist dat alcohol slachtoffers maakt en niet alleen tijdens nieuwjaar. De mensen die voor een verbod stemmen zijn waarschijnlijk een stel zuurpruimen met een eigen asiel in huis.

8 katten en 2 honden met een downsyndroom.

wat ik zeker weet is dat een vuurwerk verbod nooit zal komen, omdat er ontiegelijk veel word verdiend met de handel ervan. dus accepteer die ene 8u per jaar en stop met zeuren joh,

word er schijtziek van!