Geen particulier vuurwerk meer!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen particulier vuurwerk meer!.


Gast

#126

2015-01-01 20:56

Ik heb 2 superbange hondjes (voor knallen) dus ook voor vuurwerk ...... sinds gisteren 18u zijn ze hier in de buurt regelmatig aan het knallen :( momenteel krijg ik hen met geen stokken (ik moet hen aan de leiband naar buiten trekken) naar buiten ............ das toch verschrikkelijk!!! Ik dacht dat het slechte tijd was en dat vuurwerk DUUR is ................ aan de knallen te horen is het tegendeel waar !!!!!!
Katje

#127 Geen vuurwerk meer

2015-01-01 21:35

Buiten de angst van de huisdieren en de dieren op de wei is vuurwerk enorm slecht voor het milieu en levensgevaarlijk. Er zijn toch mooie alternatieven zoals lichtshows op gebouwen. Vuurwerk werd hier op oudejaar vanaf 18.00 afgestoken tot 03.30u en vanmorgen weer knallen... ook deze avond zijn ze weer regelmatig aan het afsteken. Volgende week organiseert de gemeente vuurwerk en de aanliggende gemeenten ook op nieuwjaarsrecepties. Is dat allemaal nodig??? In de zomer sluiten ze de bradderijen af met vuurwerk... Men is vuurwerk meer en meer aan het afsteken in plaats van minder... Ik begrijp het niet, zo duur en slecht voor het milieu en dieren die doodsbang zijn en zichzelf en andere verwonden. Het zou fijn zijn dat ze dit niet meer particulier toestaan en dar er duidelijke regels en grenzen zijn en dat men zo veel mogelijk alternatief vermaak zoekt hiervoor.


Gast

#128

2015-01-01 23:46

Als je net uit Sirie bent gevlucht dan denk je: ben ik wel naar het goede land gegaan; ze lijken hier dol op geweld; kanonsslagen, donderbussen en brandstichting. Wanneer doet deze slappe overheid eens iets of kunnen ze de accijnsen niet missen.
Dan maar een paar minder ogen of vingers op de koop toe.

Gast

#129

2015-01-02 09:48

de honden hebben er niets aan integen deel honden zijn bang en lopen meestal weg ...

Gast

#130

2015-01-02 10:48

de dieren worden bang van al die harde knallen
en wat een ellende voor de oogartsen
en brandweer

Gast

#131 Re: Re:

2015-01-02 11:03

#79: - Re:  

 zoveel vreugde voor de egoisten van deze wereld ,dit jaar hier in de buurt een vrouw (kwam op straat kijken)met brandwonden door het onverantwoord afsteken van vuurwerk, en trouwens wapens zijn hier en in vele landen verboden maar het zijn zij die er misbruik van maken( net zoals met vuurwerk ) die de boel verzieken.

lindy

#132

2015-01-02 12:51

Top-initiatief! En getekend. Op zich ben ik niet tegen (sier) vuurwerk; maar de gemm. mens lijkkt niet om te kunnen gaan met de grenzen.... dus afschaffen die hap! Zooooo 2014 ;)


Gast

#133

2015-01-02 13:15

Er wordt zoveel dierenleed veroorzaakt door vuurwerk,
We kunnen er niet meer omheen!! Bescherm de dieren hiervoor!!!!!!

Gast

#134

2015-01-02 13:25

word tijd dat ze daadwerkelijk iets gaan ondernemen om vuurwerk te verbieden
lucienne Pooters

#135 Re:

2015-01-02 14:13

#1: -  Volledig mee eens!!! er is al genoeg mensen en dierenleed !! dit weggeschoten geld kan veel meer betekenen in tijden van crisis !!!en voor diegene die het nog steeds niet begrepen hebben : resultaat dit oudejaar,  (dat geweten is en aangifte van gedaan is)  1 paard van 6 jaar dat is dood gevallen, 1 hond dat tijdens het vluchten dodelijk geraakt is door een auto en een poes waarvan de staart volledig is weggebrand en het ook niet overleefd heeft!!! Er zullen nog wel meer slachtoffers zijn waarvan wij niet op de hoogte zijn!!

Wat ik ook even kwijt wil  : terwijl ik dit schrijf krijg ik van FB een reklame door de strot geduwd van de grootste veroordeelde broodfokker van het land die zijn pups aanbied!! heeft FB dan geen enkel greintje begrip of respect voor mens en dier??? klein verstand of grote geldzucht???? veel succes met de petitie en hoop dat daar in de toekomst rekening mee gehouden word!

 

 


Gast

#136

2015-01-02 14:13

We hebben niets aan vuurwerk het is slecht voor mulieu maar niet alleen dat.
Er overlijde zelfs dieren door de schrik of zijn gaan lopen omdat ze bang waren en het kan wel is
verkeerd aflopen.
grtjs merel

Gast

#137

2015-01-02 14:37

In de buurt waar wij wonen is er al vuurwerk van voor kerstmis, met 3 honden waarvan er 1 heel bang is kun je wel denken dat het niet prettig is.

Gast

#138

2015-01-02 15:02

Vuurwerk is niet meer van deze tijd. Er is geen enkele reden dit milieu vervuilend en gevaar voor de volksgezondheid en flora en fauna op 31 december goed te keuren, als dat de rest van het jaar wel verboden is, en terecht! Zou je zo een ongelukken veroorzaken met dieren of mensen de rest van het jaar op welke manier dan ook, ga je naar de gevangenis. Stop de waanzin!!! Het is genoeg geweest!

Gast

#139

2015-01-02 15:06

Het word hoog tijd dat het martelen van onze dieren stopt met dat onnozel vuurwerk denk aub toch eens 5 minuten na wat het betekent voor de dieren

Gast

#140

2015-01-02 15:36

Men kan wel zeggen: zorg dat je/de dieren veilig staan, binnen zitten etc. maar het moet gewoon mogelijk zijn om een dier te laten waar het gewend is te zijn en niet van plaats moet veranderen of kalmeringspillen slikken of wat dan ook voor de dure, zogenaamde lol van een ander!!! Er is al dierenleed genoeg op deze wereld...
Josje

#141 Vuurwerk, knallen, de jacht

2015-01-02 15:39

Geen vuurwerk voor particulieren maar gecontroleerd door professionals.

Geen jacht (en dus knallen) in de buurt van weiden (is een paar jaar geleden ook fout gelopen...) waar zich dieren bevinden.


Gast

#142

2015-01-02 15:54

Duizenden dieren die de schrik van hun leven ondergaan door het afsteken van vuurwerk. Dit moet eindelijk eens stoppen!!
Is er nog niet genoeg miserie, huizen afgebrand dieren gestorven en in paniek weggelopen.
STOP MET VUURWERK!!!

Gast

#143

2015-01-02 15:56

Ieder jaar sterven er dieren uit doodsangst voor het plezier van enkelingen. Het wordt tijd om dit gebruik eens vanuit een ander standpunt te bekijken.

Gast

#144

2015-01-02 16:27

Het is geen vuurwerk meer, het zijn complete BOMMEN, waar je recht van in je stoel zit, als er een afgaat! Ik vind het niet meer normaal!! Mooi sierwerk, kan ik waarderen maar wat ze tegenwoordig afschieten?? Nee, dat hoeft voor mij niet!

Gast

#145

2015-01-02 16:59

Verbieden, punt.

Gast

#146

2015-01-02 17:14

Weg met knal vuurwerk

Gast

#147

2015-01-02 17:47

Goed initiatief!

Gast

#148

2015-01-02 18:03

Mijn poezen lagen rustig binnen te slapen, eens 20u ( nog zelfs geen nieuwjaar ) vuurwerk op de straat, rondom de huizen, in bebouwde kom!!!! uren liepen ons beestjes met grote angstogen. Elk jaar gaan er huizen in brand, sneuvelen dieren of raken ze verloren, wanneer gaan ze't leren???

Gast

#149

2015-01-02 18:28

Facebook staat vol met berichten over verloren dieren die weg zijn gelopen door het vuurwerk.

Gast

#150

2015-01-02 18:40

Mijn paarden zijn doodsbang voor vuurwerk, ieder jaar is het grote paniek in mijn stallen. Met verwondingen tot gevolg, dure dierenartskosten. Het moet gaan ophouden om de dieren jaarlijks de schrik van hun leven te laten beleven.
Stop met particulier vuurwerk toe te laten!!!