Studio2000 mag niet verdwijnen!

Quoted post

Raf

#23

2012-05-13 13:20

Ik zou wel eens willen weten waar dat verhaaltje vandaan komt dat Studio 2000 ooit winstgevend is geweest, laat staan in de "top 5 van de meest winstgevende cultuurhuizen" zou gestaan hebben... Als je de kosten voor huur van de films, personeel, verwarming, elektriciteit, etc. in overweging neemt en dan vaststelt dat er films worden vertoond voor 5 man en een paardenkop en als je daarbij bedenkt dat al die verenigingen daar gratis gebruik maken van de zalen, lijkt het me overduidelijk dat Studio 2000 verlieslatend is. Sterker nog: het is een bodemloze put. Het is trouwens niet de taak van een gemeente om een cinema uit te baten. De gemeente had dat bouwvallig krot om te beginnen al nooit mogen kopen. Om dat gebouw aan de hedendaagse normen voor een cultuurcentrum te laten voldoen, zal overigens meer dan een likje verf en een stel nieuwe gordijntjes nodig zijn. Nee, afbreken die handel en verkopen voor bouwgrond. Misschien kan dat beetje opbrengst nog wat tegemoet komen aan het megalomane nieuwe gemeentehuis dat momenteel gebouwd wordt...

Reacties


Gast

#26 Re:

2012-05-17 12:55:26

#23: Raf -

Mogen studio 2000 niet alleen beschouwen als een "cinema, uitgebaat door de gemeente"!!! Dit is eerder een oord waar de plaatselijke "kleine" verenigingen hun hobby kunnen uitoefenen. En wat "winst" betreft. Ik vraag me af wat de "winst" is van bv. de sporthal, na aftrek van alle kosten (onderhoud, personeel, verwarming, elektriciteit, afschrijving, ....) Of is dit aanvaardbaar wegens "openbaar nut"???

Versta me niet verkeerd. Haacht heeft recht op een waadige sportinfrastructuur en we mogen hier best blij mee zijn. Maar mag er ook wat plaats voor cultuur en sociaal leven?


Gast

#28

2012-05-17 18:53:24

#

Niet vergeten dat  we nu reeds € 10.000.000 aan het uitgeven zijn.  Met de studio bestond een plan dat € 0 kostte voor een volwaardig cultuurhuis midden het cenrum, omringd door parkings. Dat plan heeft nooit een kans gekregen. Laat ons dan zwijgen over een likje verf en een paar gordijntjes.