Steun Theater aan de Stroom (TAS)

Quoted post

Tawnyn

#405 Re:

2012-04-29 10:45

#1: -

die stukken hebben dan ook subsidie nodig om te blijven draaien. Als TAS dan zo goed boert kunnen ze het best zonder  subsidies stellen.

Reacties


Gast

#407 Re: Re:

2012-04-30 19:58:03

#405: Tawnyn - Re:

Beste,

Je redenering lijkt me met alle respect nogal kort door de bocht. Het is inderdaad waar dat TAS zeer veel volk mag ontvangen. Allemaal mensen die dankzij de subsidies voor een betaalbare prijs theater/cultuur kunnen beleven. Mocht de subsidie wegvallen, dan zou dit als gevolg hebben dat TAS deze stukken niet meer aan een betaalbare prijs kan aanbieden aan deze mensen.

Ik wil hierbij absoluut geen uitspraak doen over wat wel of wat niet moet gesubsidieerd worden. Maar zoals meneer of mevrouw aanhaalt is ook de maatschappelijke relevantie van belang. Een gezelschap subsidiëren dat maar 10 mensen per avond in zijn zaal heeft en dat deze dan voor meer dan 50 % uit de beter verdienende klasse komt, lijkt me een beetje ver gezocht.

Nogmaals laten we duidelijk zijn... cultuur moet er voor iedereen zijn... moet voor iedereen betaalbaar zijn...

en maatschappelijke relevantie is in deze zeker belangrijk.

Laten we dus de diversiteit niet uit het oog verliezen. Nieuwe kunstzinnige projecten moeten subsidies krijgen, maar ook TAS heeft hierin een plaats.

Ik wil niemand veroordelen op woorden alleen, maar laat ons zoals vele opiniemakers suggereren niet enkel de inner circle bedienen, maar cultuur aan iedereen geven.

Met vriendelijke groeten,

 

Steven De Lelie