Zeg ja tegen kerckebosch

Quoted post


Gast

#16 Re:

2012-02-27 12:34

#15: -

Pfff, typisch weer iemand die het hele traject niet heeft gevolgd. Dit is aan de orde geweest, is gekozen voor complete wijkvernieuwing. Damiaanschool blijft op termijn toch niet staan. Uiteindelijk zal brede school er toch komen.

In het hele traject hebben de flatbewoners ooit massaal gekozen voor Carrebouw (dus nieuwbouw op ongeveer zelfde plek als nu), de omliggende bewoners kozen toen voor het scheggenmodel (het huidige model). Diezelfde omliggende bewoners die nu achteraf het hardst roepen dat het zonde is van de bomen (oftewel zonde is van hun onrechtmatig toegeeigende stukken tuin)

Reacties


Gast

#22 Re: Re:

2012-02-27 18:36:39

#16: - Re:

Ik meen redelijk ingelezen te zijn... Ik denk dat de vooronderstelling 'de omliggende bewoners kozen toen voor het scheggenmodel...' alles zegt. Alle omliggende bewoners én alle flatbewoners die ik ken waren toen - én zijn nu - tegen het scheggenmodel. De inspraakavonden worden niet als democratisch gezien, maar als show waarom de WOM zijn eigen keuzes in scène zet. Dat geldt ook voor de heide, de uitleg wandeltocht bleek achteraf een inspraakbijeenkomst te zijn.

Daarbij heeft de gemeente zélf ervoor gekozen om 750 extra woningen te realiseren. Dit zou geld van de provincie opleveren? Ook hiervoor geldt: ik ken geen bewoners van Hoge Dennen en Kerckebosch die daarop zitten te wachten.