Doorlichtingsplan Gentse politie is karikaturaal - halt aan grote delen van het verbeterplan

Quoted post

ID
Gast

#42

2010-11-06 20:27

Zoals iedereen al heeft kunnen vaststellen groeit het ongenoegen en heerst er ongerustheid binnen het korps door de opgedrongen veranderingen temeer daar er geen of slechte communicatie is. Dus, mijn waarde despoot, niet zomaar één man die niet akkoord gaat jullie bevindingen en opdringerigheid.
Was de slechte communicatie trouwens ook niet één van de punten die werden aangehaald door jullie, de heren professoren, de inefficiënte communicatie?

Er wordt ons een hervorming opgedrongen terwijl diverse audits in het verleden steeds hetzelfde resultaat hadden: onvoldoende leiderschap.
Management is de dingen goed doen. Leiderschap is de goede dingen doen. Maar blijkbaar hebben de verlichte despoten dat nog niet goed begrepen. Ik kan hen maar één goede raad geven: Een van de beste manieren om anderen te overtuigen is met uw oren. Door naar ze te luisteren!
Door al die onnodige hervormingen die opgedrongen worden, komen er steeds meer andere problemen bij. Is er al stilgestaan met de parkeerproblematiek bij overlapping? Nu is er al geen parkeermogelijkheid binnen APG, wat in de toekomst? Hoe gaat men de zinloze fenomeen opdrachten voorkomen? Hoe ziet de toekomstige structuur van de ID eruit? Moeten de secties en pelotons enkel van naam veranderen of moet ook de structuur veranderen? Minder of kleinere secties? Eén grote pool of toch nog secties?
Er wordt gewag gemaakt dat het zal gaan om teams/secties van 18à20 personen met 2 Hinps. 2 Kapiteins op één schip (?) Dat wordt een mooie cruise!
Liefst zou men een groep van inspecteurs willen die niet vast aan een hoofdinspecteur zijn gekoppeld. Dus geen secties meer en geen vaste teamlokalen. (Verdeel en Heers!)
Een dergelijke (opgedrongen) herstructurering vraagt maanden aan voorbereiding en wederzijds overleg tussen de diverse partners en minstens evenveel tijd om deze door te voeren. En bij PZ Gent gaat men dat snel even regelen tussen de soep en de patatten…
Een wijs man zei ooit: De wijsheid ligt noch in vasthoudendheid noch in verandering, maar in de samenspraak van beiden. (Octavio Paz)

Wat met de MPE? De selectie zal gebeuren op basis van objectieve (?) testen. En iedere proef zou niet uitsluitend zijn, enkel om een ‘rangschikking’ op te stellen.
Is het omdat iemand goed kan lopen dat hij/zij er ook effectief zal staan als het nodig is? Voorbeelden legio van ordediensten waar het al eens kan mislopen. Ik stel me ook de vraag hoe men aan personeel zal komen als men ze echt nodig heeft. Men weet nog niet welke formaties er zullen zijn. Het zullen geen vaste eenheden of secties worden. Als het nodig is, moet men bereid zijn op te komen. Dus personen die nog een sociaal leven hebben buiten de politie/MPE, succes ermee. Het BST team zou ophouden te bestaan. Dus de collega’s die naar de wijkdienst gegaan zijn met de belofte om nog ingeschakeld te worden binnen het MPE gebeuren, spijtig voor jullie, maar dit is nu wéér lucht dat men jullie verkocht heeft. Dit is iets waar men sterk in is bij PZ Gent: lege dozen verkopen!

Tal van andere diensten en patrouilles zullen worden opgenomen in de reguliere werking. Tal van CADploegen worden de laatste tijd afgeroomd om die patrouilles uit te voeren, wat maakt dat de rest die gewoon CAD rijdt extra werk binnenkrijgt. Zeggen dat dit alles in een soort van rotatie zal komen of beurtrolsysteem, … Ikzelf geloof er niet meer in. Jaren geleden was er een gelijkaardig systeem en opvallend was de idee die iedereen had: “les amis de nos amis, sont mes amis…”
Trouwens als ik al die nota’s lees, kan ik me niet van de indruk ontdoen dat alles blijkbaar gestoeld is met het oog op zoveel mogelijk besparen.

Mede daarbij is dat het eindresultaat van de diverse audits totaal uit het oog wordt verloren nl de disfuncties en incompetenties op hoger echelon;die blijven onaangeroerd… Enkel een stoelendans werd uitgevoerd!

Als je dan de reacties leest, die de, door zichzelf uitgeroepen, gerenomeerd professor, geeft dan heb ik echt medelijden met hen. Conficius zei ooit:Vleierij en glad van tong zijn, wijzen zelden op een oprecht mens. En dat is iets wat men terug vindt bij de hervormers, aan hun uitleg zal ‘t niet liggen.

Doch geschiedenis herhaalt zich steeds, neem dus in acht: Menige lamp is door de wind uitgedoofd en menig volgeling is ten onder gegaan aan hoogmoed en eigendunk!

Ik kan die hervormers, verlichte despoten en aanverwanten enkel de volgende boodschap meegeven: Slechts diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen. Dwang kan alleen eindigen in chaos! Denk daar eens aan!!

Reacties

Guest
Gast

#45 Re:

2010-11-07 13:50:15

#42: ID -  

 Een doelpunt om U tegen te zeggen ...  een forse home-run, een strike ... Ik kan niet andere dan uw 'comment' volledig onderschrijven en beamen.  Het schip is al langer struurloos.  En ja, er is enkel een stoelendans geweest.  Hoe zielig moet het zijn voor de 'top' om dit alles te aanschouwen, wetende dat het mechanisme van de tijdbom NIET onklaar gemaakt is ... En ontploffen zal hij, dat beseft de 'top' ook wel.  Just a matter of time ... Alleen ... de 'top' zal ferm schrikken als de werknemers op de werkvloer zich gaan verenigen en over zullen gaan tot acties.  Té lang is met ons voeten gespeeld, té lang heeft men ons nooit aux serieux genomen, té lang heeft men met onze kl$ten gespeeld, té lang ... Dus de bom tikt verder en o wee als die zal ontploffen.  Ik weet al wie kop van jut zal zijn ... u niet?  Wel, de stoelekensdansers zullen op hun gat vallen want de stoel zal kordaat vanonder hun gat getrokken worden ! ! !