Gelovigen aanvaarden het Woord

Quoted post


Gast

#15 ...

2011-12-22 10:40

Ik noem dit eigenlijk best wel kinderlijk...De petitie gelovigen aan het woord (waar ik ten volste achter sta) wordt door steeds meer mensen gesteund en dan komen jullie met een afkookseltje van een petitie op de proppen. Dit doet me echt denken aan kinderen op de speelplaats: als hij dit doet, dan wil ik dat ook doen. Originaliteit is allereerst jullie grootste troef niet maar vooral: ik zou mij schamen in jullie plaats voor het gedrag dat jullie stellen.
De angst voor verandering staat te lezen in jullie ogen...

Reacties

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-12-28 15:13:53



Gast

#55 Re: ...misprijzen is toch niet echt een kristelijk argument.Hopelijk hebben jullie betere argumenten

2011-12-28 15:25:08

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-12-28 15:28:03


Dirk

#57 Re: ...

2011-12-28 16:42:21

#15: - ...

Die eerste petitie was in feite het gevolg van het schisma dat zich in de praktijk heeft gevormd onder invloed van een verkeerde interpretatie van Vaticanum II, de modernistische theologie en het overnemen van louter wereldse, onchristelijke ideeën, zoals het idee dat vrouwen priester moeten kunnen worden (waardoor de betekenis van het sacramenteel priesterschap gewoon verloren zou gaan).

Het is dus niet meer dan normaal dat er reactie van andere gelovigen op komt. Eerlijk gezegd twijfel ik er sterk aan of deze tweede petitie een kans maakt om evenveel handtekeningen te verwerven, daarvoor is er door priesters, bisschoppen en godsdienstleraars in het algemeen te lang veel te weinig aan degelijke geloofsverkondiging gedaan in Vlaanderen. Niettemin is het heel belangrijk dat gelovigen wel een antwoord geven op die eerste petitie!